Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fornøyd?


Bananfluen

Anbefalte innlegg

Har testet den i rundt 6 uker nå og konklusjonen er vel at jeg går tilbake til Indigo.

 

Synes den var ganske grei å bruke morsom hobbysak med mye apper, men å bruke den hjemme som fullverdig automasjonssystem funker ikke helt enda for meg vært fall. 

Noen punkter jeg ikke likte helt:

-Z-wave delen er nesten ubrukelig sånn som den er nå, man kan ikke velge mellom å inkludere non-secure og synes responsen er treg/ofte skjer ingenting. Nå jobber de med å gjøre denne biten bedre men usikker på når det kommer ut.

-Synes også den ble ganske fort treg når jeg begynte å sette opp en del scener(Flows). I forhold til hva jeg er vant til er den sirup:P

 

uff det hørtes veldig negativt ut, men har jobbet en del med den de siste ukene og det var alltid et eller annet som feilet. WAFen sank helt til bunns:P

Tror den absolutt har potensialet skulle bare ønske de jobbet litt mere rettet mot z-wave delen. Det som også er vært å vite er at det kun skal være mulig å programmere denne enheten fra mobil/tablet når 2.0 er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Steinis skrev:

Har testet den i rundt 6 uker nå og konklusjonen er vel at jeg går tilbake til Indigo.

 

Synes den var ganske grei å bruke morsom hobbysak med mye apper, men å bruke den hjemme som fullverdig automasjonssystem funker ikke helt enda for meg vært fall. 

Noen punkter jeg ikke likte helt:

-Z-wave delen er nesten ubrukelig sånn som den er nå, man kan ikke velge mellom å inkludere non-secure og synes responsen er treg/ofte skjer ingenting. Nå jobber de med å gjøre denne biten bedre men usikker på når det kommer ut.

-Synes også den ble ganske fort treg når jeg begynte å sette opp en del scener(Flows). I forhold til hva jeg er vant til er den sirup:P

 

uff det hørtes veldig negativt ut, men har jobbet en del med den de siste ukene og det var alltid et eller annet som feilet. WAFen sank helt til bunns:P

Tror den absolutt har potensialet skulle bare ønske de jobbet litt mere rettet mot z-wave delen. Det som også er vært å vite er at det kun skal være mulig å programmere denne enheten fra mobil/tablet når 2.0 er ute. 

 

Så vidt jeg vet er det vell gjerne litt opp til enheten om du får lagt den til secure eller ikke. Jeg la inn Aeotec multisensor 6 i forrige uke og den har valget mellom å bruke secure eller ikke når du legger den inn.. Og det er jo ingen problem å bruke non-secure mot secure enheter med hjelp av flows. Zwave buggen kom i 1.5.3 og blir fikset med 1.5.6 samme med den zigbee buggen. Der også ut som den buggen er litt individuell da jeg feks ikke har hatt noen problemer med zwave.

 

Tror forøvrig også at det blir veldig bra med programmering kun på tlf/nettbrett, er veldig mye greiere og ha med seg en telefon rundt i huset for å teste å sette opp ting enn å bruke en PC. Pluss at ingen funksjoner skal bli borte, og det design konseptet de viste nå sist ser veeldih kult ut!

 

Men jeg har enda til gode å høre om ett system som er helt feilfritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 15.20, Bananfluen skrev:

Hmm.. Hvis man ikke kan bruke secure så er jo ikke det helt bra, men har skjønt at det er mye og hurtig utvikling på Homey. Ser unektelig veldig bra ut, men det hjelper jo lite hvis den ikke fungerer.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Det er mulig å bruke secure, men som nevnt tidligere kommer det litt an på enheten. At det ikke fungerer er nok veldig langt fra sannheten, jeg har hatt minimalt med problemer på de 6 månedene jeg har hatt den, og alle ting som har vært ett problem blir løst fortløpende.

De har forøvrig også sagt at de legger all ny funksjonalitet på vent for å fokusere på stabilitet fremover nå en stund. mtp at de har vært i drift i 1 år offisielt nå, er jeg ekstremt imponert over hva de har fått til på den tida.

De informerer også hver 14. dag om hva som har blitt gjort, og hva som er planen fremover. Du kan lese om dette her: https://forum.athom.com/discussion/1430/software-status
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å bruke secure, men som nevnt tidligere kommer det litt an på enheten. At det ikke fungerer er nok veldig langt fra sannheten, jeg har hatt minimalt med problemer på de 6 månedene jeg har hatt den, og alle ting som har vært ett problem blir løst fortløpende.

De har forøvrig også sagt at de legger all ny funksjonalitet på vent for å fokusere på stabilitet fremover nå en stund. mtp at de har vært i drift i 1 år offisielt nå, er jeg ekstremt imponert over hva de har fått til på den tida.

De informerer også hver 14. dag om hva som har blitt gjort, og hva som er planen fremover. Du kan lese om dette her: https://forum.athom.com/discussion/1430/software-status
 
Må si jeg har litt lyst til å teste den. Er IDLock støttet?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.