Gå til innhold
  • Bli medlem
Trash2000

HCL henger seg daglig

Anbefalte innlegg

Kjører HCL med en del dimmere og sensorer, og det har funket fint i omtrent et års tid. De siste ukene har det imidlertid oppstått problemer.

Nesten daglig stopper HCL opp. Når jeg forsøker å logge inn via appen, får jeg melding om feil passord. Når jeg kaller opp HCL i nettleseren, får jeg valg om å starte tjenesten på nytt.

CPU ligger på cirka 60 prosent, mens RAM-bruken ligger tett opp mot 100 prosent. Tips eller triks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre ikke. Kan bare dele samme erfaring. Ble rett og slett for tregt. Elsker systemet så det var utrolig surt å måtte gi opp, men jeg endte opp med å kjøpe en samsung smartthings da jeg synes HC2 ble for dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du Samsung smartthings? Hvordan er funksjonaliteten sammenlignet med HCL?

Endret av breivikingen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel post, men greit med litt info uansett...

Hadde samme problem, er pga for mange noder. Fikk en virituel device som resetter hcl en gang i døgnet, og det har siden vært ganske stabilt. Vil nok hjelpe å oppgradere til hc2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.11.2017 den 21.08, Trash2000 skrev:

Kjører HCL med en del dimmere og sensorer, og det har funket fint i omtrent et års tid. De siste ukene har det imidlertid oppstått problemer.

Nesten daglig stopper HCL opp. Når jeg forsøker å logge inn via appen, får jeg melding om feil passord. Når jeg kaller opp HCL i nettleseren, får jeg valg om å starte tjenesten på nytt.

CPU ligger på cirka 60 prosent, mens RAM-bruken ligger tett opp mot 100 prosent. Tips eller triks?

Har du forsøkt å midlertidig slå av scener for å teste og se om dette gjør noe forskjell ?

Endret av RobertL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem i lang tid med en HCL, selv. Begynte å lete etter en erstatning fra en annen leverandør da jeg var lei av Fibaro. Fant ikke noe som virket like fleksibelt og med samme grensesnitt og investerte i en HC2.

Har aldri angret og har kun hatt to "krasj" i løpet av det året jeg har hatt den i bruk. Det var begge ganger under relativt heftig LUA programmering. (Er ingen koder selv, men gjenbruker mye av det legges ut på Fibaro forumet).

Tror ikke du vil angre på en oppdatering til HC2, selv om den koster noe mer.

Har en oppetid på 56 dager i strekk nå og det er siden forrige oppdatering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har du forsøkt å midlertidig slå av scener for å teste og se om dette gjør noe forskjell ?
Orket ikke styre mer med deg. Byttet til HS3

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Trash2000 skrev:

Orket ikke styre mer med deg

"Deg" eller "det"? ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå