Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Beste Homeseer-app?


Trash2000

Anbefalte innlegg

Er på vei over fra Fibaro til Homeseer. Etter et par år med Fibaros herlige app med enkel tilgang til styring, scener og widgets, er førsteinntrykket av Homeseers app ganske trist. Litt Windows 3.11 over den, rett og slett.

 

Finnes det bedre og mer dynamiske apps fra tredjepartsleverandører? Ser jo rett og slett ut som den laster flatfil med status på hver oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsettet og muligheten for å bygge layouts er greit nok, men spørsmålet er mer om det finnes apps som snakker direkte med Homeseer via API eller lignende. HSTouch laster inn settings på hver oppstart og føles kjempetreigt sammenlignet med Fibaro-appen.

 

Er ImperiHome-appen et godt alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evelen skrev:

ImperiHome er fin den, enkel og grei. Men den er veldig begrenset og med få tilpasningsmuligheter.  (ikke testet den på HS)

 

Behovet her er enkelt:

 

* Skru av alle lys i huset når man legger seg (scene)

* Koble inn varmen en halvtime før man vil i kjellerstua

* Kjøre ned markisene når man er for lat til å gjøre det manuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trash2000 skrev:

 

Behovet her er enkelt:

 

* Skru av alle lys i huset når man legger seg (scene)

* Koble inn varmen en halvtime før man vil i kjellerstua

* Kjøre ned markisene når man er for lat til å gjøre det manuelt

 

Da er det bare å lage et HSTouch-design med 3 knapper. Tar 10 min. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trash2000 skrev:

 

Behovet her er enkelt:

 

* Skru av alle lys i huset når man legger seg (scene)

* Koble inn varmen en halvtime før man vil i kjellerstua

* Kjøre ned markisene når man er for lat til å gjøre det manuelt

Alt det skal kunne la seg gjøre enkelt og greit. (ev timer-funksjon må kjøres på server-siden, men det burde være uproblematisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 11.12.2017 den 12.32, ZoRaC skrev:

 

Da er det bare å lage et HSTouch-design med 3 knapper. Tar 10 min. :) 

Så enkelt er det vel ikke, for det første man møter på er hvilken oppløsning man skal bruke?  ?

Jeg kikket på det men ga opp når oppløsningene stoppet på iPhone 6 eller noe, og resten må man finne ut selv. Da mister man fort lysten. Når man skal lage noe selv, så ønsker man gjerne noe bedre enn den originale appen, med litt drahjelp. For skal man konfigurere alt fra bunn, så bør man først ta designer kurs. Dette er noe jeg iallfall ikke er?

Mulig dette er bedre i Android verden?

Håper virkelig en ny app kommer, med en del mer prekonfigurerte device templater, for det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Apple Home? Bruker den selv mot HS3. Krever litt mer oppsett i forkant, men om man først trenger en app med enkelt og WAF-vennlig grensesnitt uten å måtte bruke tid på å designe det selv er jo den midt i blinken :). Krever at du har en Homebridge med Homeseer-plugin (https://github.com/nfarina/homebridge) installert et eller annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at HSTouch ikke er spesielt selvforklarende eller enkel for sånn som meg som elsker nydelig design, men er elendig på å lage det.
Jeg er programmerer ikke designer. Jeg skal være litt forsiktig med å være bastant, men jeg har så vidt fått opp standard løsningen og den er ikke spesielt pen.

Litt 90 talls :) og det er ikke spesielt enkelt å få til det samme som enkelte andre her klarer med litt hjelp fra PowerPoint :)
HSTouch er rett og slett ikke bra nok etter mitt syn, men selve HS3 er kjempebra.
Jeg har ikke funnet noe godt alternativ.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Odd skrev:

Jeg synes også at HSTouch ikke er spesielt selvforklarende eller enkel for sånn som meg som elsker nydelig design, men er elendig på å lage det.
Jeg er programmerer ikke designer. Jeg skal være litt forsiktig med å være bastant, men jeg har så vidt fått opp standard løsningen og den er ikke spesielt pen.

Litt 90 talls :) og det er ikke spesielt enkelt å få til det samme som enkelte andre her klarer med litt hjelp fra PowerPoint :)
HSTouch er rett og slett ikke bra nok etter mitt syn, men selve HS3 er kjempebra.
Jeg har ikke funnet noe godt alternativ.

 

 

Jeg er enig her, at Homeseer kjempe bra, men at man ikke kan justere et RGB lys by default i appen engang, er ikke bra nok.

HsTouch designer er ikke store problemet, men når eksempel man ikke kan importere alle devicene til å fungere skikkelig, så kommer man like langt med imperihome.

Bruker nå til dels Apple home, selv om jeg kun styrer event der med RGB lys.

Apple home fungerer likevel best for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.