Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med Zwave gruppene


deve87

Anbefalte innlegg

Har 4 stk Fibaro FGS-223 (dobbel rele) hvor jeg prøver å assosiere gruppe 2 (S1-On/Off) og gruppe 4 (S2-On/Off) med de andre nodene.

 

I det tilfelle her, er det node nr 2 som skal sende sin status til node nr 5.

Node nr 2 ser ikke node nr 5 direkte. Så jeg plasserte en til 'kun' for videresending. Etter at nettverket er reparert. Ser jeg på kartet at node 6 set node 2 og node 5.. men skjer absolutt ingenting når releutgangen på node 2 er på!

 

Har prøvd å ekskludert og inkludert de igjen. Men hjelper ingen ting....

 

Ser at det er noe parameter som kan justeres på, men ser ut som de står riktig på default!

 

Hjelp ?

 

Beklager at jeg ikke tok screenshot

IMG_20171218_150522480_HDR.jpg

IMG_20171218_150511615_HDR.jpg

Endret av deve87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er Fibaro FGS-223.

Fikk det til å fungere ved å inkludere de secure... Leste noen tilfeller av det andre steder..

Noe merkelig var at ved å trykke gjentatte ganger på S1 og S2. Begynte plutselig S1 (Gr.2) og sende til de andre ??

 

Men uansett, problemet løst ?

 

Redigert: Kan legge til at gruppe 2 og 3 fungerte uten å inkludere de secure. 

Endret av deve87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.