Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Doorbird feed og webcam på TV


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette havner i rett forum, men jeg prøver. :)

 

Har plan om å installere Doorbird ringeklokke når huset en gang blir ferdig.

Har da lyst til å få feed'n inn på TV'n når det ringer på.

 

Er bare usikker hvordan dette lar seg gjøre..

Har en LG Oled med webOS 3.5 som igjen har Multi-view. Som gjør det mulig å se på 2 input samtidig.

Det store spørsmålet er bare hvordan jeg kan få Doorbird feed'n til TV'n og samtidig få TV'n til å starte app'en Multi-View.

 

Er lenge siden jeg hadde en harmony nå, og etter hva jeg har forstått, så har det skjedd en del i det departementet. Men er det mulig å få til dette? =)

 

Samtidig som jeg har fundert på dette, så har jeg lyst til å montere et webcam på TV'n for å benytte Skype el.l.

Vi bruker mye webcam i familien for å holde kontakt og hadde da vært prima å kunne brukt TV'n til dette.

Har vært inne på tanken om en RaspberryPI kan være løsningen, både for webcam og ev. Doorbird feed, men vet ikke om det lar seg gjøre praktisk.

 

Er det noen som har noen tanker rundt dette? Ev. har noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, JohnMartin skrev:

Har en LG Oled med webOS 3.5 som igjen har Multi-view. Som gjør det mulig å se på 2 input samtidig.

Hmmmm! Takk for tipset, det må jeg undersøke. :) 

 

Jeg hadde noen gamle Vizio bokser som kunne legge et overlay over bildet. Kunne da ha en Android widget kjørende rett på TV-skjermen. Problemet med disse er at de var så ustabile... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Moskus said:

Hmmmm! Takk for tipset, det må jeg undersøke. :)

 

Har du Harmony og LG TV for å teste ut? :)

 

4 hours ago, mk1 black limited said:

Har en PC tilkoblet TV, når det ringer på switcher Harmony inngang til PC samtidig som PC starter VLC med feed fra Doorbird. Funker fint det også :)

 

Ja, noe slikt jeg har tenkt på også, siden jeg også vil ha en måte å kjøre webcam på TV'n.

Er bare at jeg skulle gjerne fått til å se  feed fra Doorbird uten å gå bort fra inngangen som er i bruk.

 

Ser for meg at et trivelig besøk fra naboen kan bli til en grinete sammenkomst om han kommer å ringer på midt i innspurten på femmila. Satt på spissen ?

 

Men siden webOS har Multi-view mulighet, så har det vært kjekt om man fikk det til å funke. :)

Mulighet til å bruke webcam samtidig som man ser på TV'n er jo også en kjekk løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe her, http://www.ambery.com/4hddvispqupi.html

 

Det største spørsmålet mitt var hvordan det blir med lyd og forsinkelser når det skal gå igjennom flere ledd.

Men så kom jeg ned til prisen ?

 

Kom også over www.skreens.com. Må lese litt mer, men har også sendt avgårde noen spørsmål.

Denne virker jo veldig grei. Etter å ha skumlest, så skal se være mulig å bruke events og forskjellige måter og kontrollere den på, men det store spørsmålet er jo evt om det fungerer med Homeseer og Doorbird ?

Ikke funnet noe pris enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ser for meg at et trivelig besøk fra naboen kan bli til en grinete sammenkomst om han kommer å ringer på midt i innspurten på femmila. Satt på spissen [emoji13]

"

 

Bare å legge inn en "Ikke forstyr" bryter i scriptet [emoji6]

 

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på denne muligheten? ?

 

LGTV2MQTT

 

Med en publisering til "lgtv/set/launch" og payload "com.webos.app.multiview" åpnes MultiView med mulighet for 2 kilder samtidig.

Kan også settes tilbake til ønsket kilde med f.eks. "com.webos.app.livetv", eller HDMI om ønskelig. 

 

For enklere meldinger kan publisering til "lgtv/set/toast" vise en tekstmelding i øvre høyre hjørne. ?

Endret av Sag
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ?

 

Dette så jo veldig kurrant ut! :D

Har ikke peiling på MQTT, men den tid den sorg!

 

Nå må jeg bare komme meg hjem fra jobb sånn at jeg får testet om Multi-View husker hvordan input som ble brukt sist.

Om Tv'n gjør det, så er jo problemet løst. Med forbehold om at jeg får til å sette det opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg bestemt meg for å gå for Doorbird, men klarer ikke helt å finne ut av forskjellene på de forskjellige modellene.

 

Skal ha innfelt modell.

Så tror vel at det kanskje er denne som er mest aktuell: https://www.sikkerheten-selv.no/product/1193/doorbird-d202-video-dørklokke-for-innfelt-montering

 

Men her er også en versjon som er vesentlig dyrere: https://www.sikkerheten-selv.no/product/1322/doorbird-d2101v-innfelt-dørtelefon-med-kamera

 

Det holder med den første for å ha enkel ringeklokke med mulighet for streaming av video/bilder til HStouch og lokalt nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.