Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa App i Norsk Appstore men..


Fermate

Anbefalte innlegg

Det er jo en stund siden vi kunne hente ned Alexa appen fra Norsk (ikke amerikansk) appstore.

Det gjorde det mye enklere å la kona sjekke shopping listene osv..

Og en slapp alt styret med å lage en US iTunes konto og logge ut og inn og sukk og stønn.

 

Men da jeg skulle sette opp en iPad til å kjøre mot demo kontoen min oppdaget jeg at "Routines" og "Conversations" ikke var der.

 

Hva er det som styrer dette?

 

  • At appen er lastet ned første gang fra US appstore (og det er US versjon jeg får fra Cloud) ?
  • At "Rioutines" og "Conversations" ble enablet med en US app første gang og er deretter aktive?
  • At Amazon kontoen min er US (førsøkte å sette en Jetcarrier adresse på den men det ga ikke noe utslag)?
  • Må jeg ha Amazon Prime (som jeg har på hovedkontoen men ikke på Demo) ?
    Mener jeg har spurt om dette før og fått bekreftet at det ikke er tilfelle
  • Må jeg ha kjøpt Echo Show eller Echo Spot på den kontoen?

 

Det må nok være noe med kontoen siden jeg på samme iPad får to forskjellige innhold avhengig av hvilken konto jeg logger på...

 

Hjelp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.