Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa AN-179 for projektor av/på


Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter en av/på enhet til å skru en Epson-projektor av og på. I følge spec'en til Nexa AN-179 tåler den 2500W resistiv last. Projektoren trekker 364W på det meste, brukes normalt i eco-modus som bruker 279W.  Kursen er 15A. Er AN-179 et fornuftig valg her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har en funksjon som heter "Direct Power On" som gjør at den starter automatisk når den får strøm. Regner med dette da også gjelder power down. Når jeg skrur den av manuelt skrur den seg helt av med en gang, har ikke opplevd at den kjøler ned først slik som min gamle BenQ gjorde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det stemmer bra, ref manualen til en tilfeldig Epson med "Direct Power On"-funksjon:

https://www.manualslib.com/manual/238067/Epson-Powerlite-84.html?page=20#manual

 

Sitat
This projector incorporates Instant Off technology. To turn it off, you
can press its Ppower button as described below, unplug it, or turn off
a power switch that supplies power to the projector. You don't have to
wait for the projector to cool off first

 

Den Nexaen funker sikker bra. Har dårlig erfaring med dimmeren, men On/Off er jo ikke så komplisert. Eventuelt en Telldus On/Off i stikkontakten.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3424593

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke elektriker, men på strømmtrekket er du godt innenfor. Jeg vet at mye av Fibaro sitt utstyr ikke skal monteres på kurser større enn 10A, det står vel i databladet hva Nexa mener. Merk deg at Nexa sine kun er en rebrand av Everspring. Om folk overholder Fibaro sin 10A-regel eller bruker sunn fornuft vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.