Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alright, here is HomeSeer Home automation skill...


Anbefalte innlegg

Jeg drev å laget "Alexa, I am in the <navn på rom>" kommandoer i går da jeg kom over noe rart:

 

Jeg hadde ikke laget "I am in the bedroom" kommandoen ennå, men Alexa svarte med "Alright, here is HomeSeer Home automation skill, I am in the bedroom"

Siden min Jon00 helper er satt opp til å repetere alt den ikke skjønner (slik at jeg får et hint om hvilket ord jeg må skjerpe uttalen på) gjettet jeg på at den kommandoen hadde vært innom der uten at jeg brukte "tell HomeSeer"

 

Og ganske riktig, når jeg la inn en respons i Jon00 helperen trigget den som bare det.

 

Jeg aner ikke hva som fikk Alexa til å sende akkurat den kommandoen til "HomeSeer Home automation skill'en" og jeg har foreløpig ikke funnet andre kommandoer enn

  • I'm in
  • I'm on
  • I'm by
  • I'm under
  • I'm over
  • I'm far away from
  • I'm going to

 

ordet etterpå kan være et rom, eller jacuzzi, men ikke Heaven, Table eller Out.

 

Alexa varierer med å svare

"Here is HomeSeer Home automation skill.."

"Alright, here is HomeSeer Home automation skill.."

"OK, here is HomeSeer Home automation skill.."

"Right, here is HomeSeer Home automation skill.."

og så sende kommandoen til HS

 

Hører gjerne fra andre som opplever det samme og som evnt. finner andre kommandoer som oppfører seg slik.

 

Jeg tør foreløpig ikke basere noe av funksjonaliteten min på dette selv om det ville ha forenklet dramatisk å kunne ha en felles kommando for alle rommene i huset.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, xibriz skrev:

Ikke relevant men kanskje relevant:

 

Her om dagen prøvde jeg å si "alexa, turn living room off" istedet for "alexa, turn off living room" og det fungerte. Det gjorde det ikke før. 


Stemmer det, og det kan utnyttes aktivt:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.