Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

logge på domoticz


Rune L

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve domoticz. 

Har lagt inn noen switcher og events. 

men hvordan får jeg kontrolert dette i fra andre maskiner? 

Nå funger det bare ifra den maskinen det ligger på .

 

prøvde å skrive inn ipadressen 127.0.0.1 men det fungerer kun i edge på den maskinen programmet ligger på 

 

se bildet. jeg kommer ikke noe lengere.

Noe forslag ?

 

prøvde å logge inn med image.thumb.png.262359ef93ec40cc77efbc26b55eecbf.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune L skrev:

prøvde å skrive inn ipadressen 127.0.0.1 men det fungerer kun i edge på den maskinen programmet ligger på 

 

127.0.0.1, også kalt «localhost», er ALLTID samme maskin som du sitter på. Sjekk hva IP-adressen til serveren din er og prøv å logg på via den. 

 

4 minutter siden, Rune L skrev:

prøvde å logge inn med image.thumb.png.262359ef93ec40cc77efbc26b55eecbf.png

 

Den er visst bare i beta og krever at du har registrert deg først: http://domoticz.com/wiki/MyDomoticz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune L skrev:

Ja ha.. 

 

Hvordan gjøres det?

 

På serveren, start cmd, skriv «ipconfig». Da skal du få opp en IP-adresse som trolig starter med 192.168 eller 10.0. Prøv å skriv inn den adressen i nettleseren på serveren. Hvis det funker, prøv fra en annen PC. 

 

PS:

Dette vil bare fungere fra maskiner på samme nettet, ikke over Internett fra andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rune L skrev:

http://192.168.1.134/

 

får ikke åpnet den fra annen maskin

 

Ok, det ser ut til å være riktig adresse i hvertfall. :) Den virker om du prøver den på selve serveren? I så fall er det trolig en brannmur som blokkerer tilkobling fra andre maskiner. Kjører du Windows på serveren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Ok, det ser ut til å være riktig adresse i hvertfall. :) Den virker om du prøver den på selve serveren? I så fall er det trolig en brannmur som blokkerer tilkobling fra andre maskiner. Kjører du Windows på serveren?

Den virker ikke der heller. fungerer bare i Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune L skrev:

Hvordan får jeg systemet til å fungere utenfor huset?

Hvor og hvordan skal jeg logge meg inn?

Nå har jeg aldri brukt Doimoticz så det kan hende det støtter fjerntilgang via deres server eller noe slikt.

 

Men en måte å gjøre det på er å opprette en portviderekoblingsregel i ruteren din. Åpne port 8080 mot IP 192.168.1.134 så skal det fungere å skrive <eksternip>:8080 fra hvilken som helst maskin i verden.

 

Eventuelt opprett en Dynamisk DNS om ruteren din støtter dette. ASUS for eksempel støtter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TMB skrev:

Men en måte å gjøre det på er å opprette en portviderekoblingsregel i ruteren din. Åpne port 8080 mot IP 192.168.1.134 så skal det fungere å skrive <eksternip>:8080 fra hvilken som helst maskin i verden.

 

Eventuelt opprett en Dynamisk DNS om ruteren din støtter dette. ASUS for eksempel støtter dette.

 

Men det er jo absolutt ikke noe man ønsker å gjøre, da er jo huset tilgjengelig for hvem som helst! Ekstra ille er det når det ikke der ut til å være kryptert heller. 

 

Det ser ut til at My Domoticz er en bedre løsning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 6.17, TMB skrev:

Nå har jeg aldri brukt Doimoticz så det kan hende det støtter fjerntilgang via deres server eller noe slikt.

 

Men en måte å gjøre det på er å opprette en portviderekoblingsregel i ruteren din. Åpne port 8080 mot IP 192.168.1.134 så skal det fungere å skrive <eksternip>:8080 fra hvilken som helst maskin i verden.

 

Eventuelt opprett en Dynamisk DNS om ruteren din støtter dette. ASUS for eksempel støtter dette.

Takker jeg har Asus rooter , kan du beskrive eksakt hvordan det gjøres? 

På 30.1.2018 den 6.17, TMB skrev:

Nå har jeg aldri brukt Doimoticz så det kan hende det støtter fjerntilgang via deres server eller noe slikt.

 

Men en måte å gjøre det på er å opprette en portviderekoblingsregel i ruteren din. Åpne port 8080 mot IP 192.168.1.134 så skal det fungere å skrive <eksternip>:8080 fra hvilken som helst maskin i verden.

 

Eventuelt opprett en Dynamisk DNS om ruteren din støtter dette. ASUS for eksempel støtter dette.

Ja. jeg har Asus rooter. 

Kan du beskrive eksakt hvordan det gjøres?

Og hvordan jeg kan bruke feks mobil å få tak i maskinen hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.