Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa og webkommandoer


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sende en enkel webkommando med alexa (rest), men dette virker litt mer tungvindt enn jeg hadde trodd. Sett noen anbefale å gjøre det igjennom ifttt, der man har en alexa-connector og en webhook-connector. Det er forsåvidt greit nok, men da kjører man via en ekstern server, og må åpne for at eksterne webkommandoer styrer huset, ikke bare interne. Er det noen som har noen tips til en greit måte å gjøre dette på litt mer lokalt uten å kjøre det via "skyen" hos en ekstern aktør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hva du ønsker å gjøre. Mulig at du finner noe interessant på OpenHAB-Alexa integrasjonen (første gang jeg leste denne trodde at jeg måtte gjennom det for å integrere Alexa med OpenHAB, men det må man altså ikke) - kan det hende at ditt behov kan løses av at du har en "privat" instans i skyen?

 

https://github.com/openhab/openhab-alexa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, berland skrev:

Ikke helt sikker på hva du ønsker å gjøre. Mulig at du finner noe interessant på OpenHAB-Alexa integrasjonen (første gang jeg leste denne trodde at jeg måtte gjennom det for å integrere Alexa med OpenHAB, men det må man altså ikke) - kan det hende at ditt behov kan løses av at du har en "privat" instans i skyen?

 

https://github.com/openhab/openhab-alexa

 

Du må gjennom skyen på denne. Men du setter opp din egen lambda hos aws og åpner opp for aws på din lokale openhab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir sky uansett når Alexa-enhetene er såpass "dumme" som de er. OpenHAB-bindingen kunne eventuelt vært til inspirasjon for noe hjemmemekk i skyen. Hvis man får Alexa til å snakke med en instans i skyen som man har kontroll på, så kan man jo sende hva som helst til denne instansen fra huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.