Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alarm Sonos Spotify


Jikokuten

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på om noen vet om det er mulig få homeseer til å spille musikk fra spotify ut på sonos ? Tenker å ha en alarm fast i ukedagene som spiller musikk og øker lystyrken på hue lampene på soverommet. Bruker Alexa i dag, men synes den er vanskelig å sette rett artist og samtidig fortelle "henne" at jeg vil ha lyden fra Sonos og ikke på "echo dot" boksen.

Jeg antar at sonos-plugin da må lese inn fra spotify eller noe tilsvarende, evt at sonos må ha en liste pre-loaded for å kunne velge i drop-ned listen i events/sonos-plugin.

 

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
 
Lurte på om noen vet om det er mulig få homeseer til å spille musikk fra spotify ut på sonos ? Tenker å ha en alarm fast i ukedagene som spiller musikk og øker lystyrken på hue lampene på soverommet. Bruker Alexa i dag, men synes den er vanskelig å sette rett artist og samtidig fortelle "henne" at jeg vil ha lyden fra Sonos og ikke på "echo dot" boksen.
Jeg antar at sonos-plugin da må lese inn fra spotify eller noe tilsvarende, evt at sonos må ha en liste pre-loaded for å kunne velge i drop-ned listen i events/sonos-plugin.
 
Stian
Hei,
Burde gå greit med Sonos-plugin. Lag spillelisten din og lagre det som en sonos favoritt, så får du den tilgjengelig i Homeseer. Ved bruk av en event skulle da vær grei skuring å sette den på og endre lydstyrke etterhvert.

Kan være litt knotete å få spillelisten inn i HomeSeer, men prøv først - kanskje det går lett for deg.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg har prøvd SONOS sin plugin, men jeg får ingenting listet opp under "playlists", når jeg skal velge hva den skal spille. Får heller ingenting under Radiostations osv.... Er det noe som må gjøres eller skal den lese dette fra Sonos? 

 

Håper på en forklaring :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kubegutt skrev:

Jeg har prøvd SONOS sin plugin, men jeg får ingenting listet opp under "playlists", når jeg skal velge hva den skal spille. Får heller ingenting under Radiostations osv.... Er det noe som må gjøres eller skal den lese dette fra Sonos? 

 

Håper på en forklaring :)

 

 

Sonos-plugin lager en device under floor: sonos room: master (i hvert fall hos meg). Den har en knapp som heter "control...". Under denne trykker du på BuildDB. Da henter den alt fra "Min Sonos" (i sonosappen) og legger inn i plugin. Jeg bruker ofte den funksjonen hvis jeg har laget en ny favoritt eller spilleliste jeg vil ha med i et event.

Det er for øvrig mye pussig med den pluginen og ikke alt som funker som det skal, men hvem er vel perfekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, eivtress said:

 

Sonos-plugin lager en device under floor: sonos room: master (i hvert fall hos meg). Den har en knapp som heter "control...". Under denne trykker du på BuildDB. Da henter den alt fra "Min Sonos" (i sonosappen) og legger inn i plugin. Jeg bruker ofte den funksjonen hvis jeg har laget en ny favoritt eller spilleliste jeg vil ha med i et event.

Det er for øvrig mye pussig med den pluginen og ikke alt som funker som det skal, men hvem er vel perfekt?

 

AHA! - Finnes det dokumentasjon på denne eller har du bare funnet dette selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.