Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forslag til babycall-løsning?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en babycall med video som helst har Wi-Fi. Jeg stoler ikke på at en hjemmesnekret løsning med kina-webcam og kina-software er driftsikkert nok, men finnes det en komplett løsning som ikke er helt lukket? Eventuelt en som er lukket men som har mye moro funksjonalitet og er trygg i drift? Withings Home ser artig ut, men appen til Android ser ut til å være ustabil ifølge anmeldelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel med disse som ikke går på Wi-Fi er jo at det følger med en mottaker som automatisk skrur seg på ved bevegelse/lyd. Finnes det noe sånt til Android? F.eks. at man har et nettbrett i en dockingstasjon, og når kamera registrerer bevegelse/lyd, slår nettbrettet seg på og viser video umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right. Og egentlig kan jeg jo sikkert bruke Tasker til å gjøre dette med hvilken som helst ferdigløsning. Type (hvis notification = babycallappen { lås opp skjerm og start babycallappen }). Hadde ikke tenkt på den muligheten. Blir riktignok en liten delay på sånt sammenlignet med babycalls uten Wi-Fi, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.7.2016 klokken 10.10, Venin skrev:

En fordel med disse som ikke går på Wi-Fi er jo at det følger med en mottaker som automatisk skrur seg på ved bevegelse/lyd. Finnes det noe sånt til Android? F.eks. at man har et nettbrett i en dockingstasjon, og når kamera registrerer bevegelse/lyd, slår nettbrettet seg på og viser video umiddelbart.

Det finnes jo haugevis av babycall-apper til Android, men jeg fant aldri noen jeg kunne stole på i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du tenker på Android-apper som bruker kamera på mobil? Jeg tenkte helst på slike:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2763659

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3603208

 

Altså egentlig webcamera med lyd- og bevegelsessensor + medfølgende app for varsler.

 

Men slike får ikke særlig gode reviews sånn jevnt over, så jeg har leita etter standalone webcams som kanskje har noe bevegelsessensor + varsel. Men det virker ikke som det er mye god programvare til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må nok "lage" det selv, på en måte.

Bevegelsesensor tror jeg ikke så mye på, fordi: Ungen må jo få lov til å bevege seg i senga uten at det utløser alarmer! ;)

 

Lydsensor er det "eneste fornuftige" vil jeg tro, med mindre det er andre sensorer tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus Du sier noe... iNanny-kameraet kan varsle ved lyd, men streamen går via servere - og det er teit (og sikkert tregt). Så da må jeg finne et annet kamera/app som har lydsensor med pushvarsler. Det kan virke som tinyCam Monitor Pro kan gjøre det, men kanskje det er mer stabilt å ha noe Z-Wave-greier.

 

Hva slags lydsensorer bruker du?

 

4 år gammel video av tinyCams lydsensorgreie: 

 

Ser ganske bra ut.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
20 minutter siden, mk1 black limited skrev:

dvs knøttet er 10 dager gammelt i dag :D

Gratulerer! :D

Og velkommen til en travlere hverdag! ;) 

 

Til vanlig babycall ville jeg faktisk anbefale uten kamera, man får vesentlig lenger rekkevidde da. :)

Ikea sin er faktisk overraskende god og koster nesten ingenting, og kan fint kjøpes som et tillegg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Moskus said:

Gratulerer! :D

Og velkommen til en travlere hverdag! ;) 

 

Til vanlig babycall ville jeg faktisk anbefale uten kamera, man får vesentlig lenger rekkevidde da. :)

Ikea sin er faktisk overraskende god og koster nesten ingenting, og kan fint kjøpes som et tillegg uansett. 

Takk :) Ser ikke ut til at Ikea har babycall lenger? Finner i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare bruke et D-Link kamera.
De fleste av disse kan settes opp uten at en går ut på internett (skyløsning).
Jeg har selv et:

Det virker rett fra en web browser, eller via HS3.

Billig er det også, og har en veldig god natt funksjon og lyd.

 

Alternativt bruk en mobil og en smartklokke med TinyCam Pro :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger @Moskus sitt råd og kjøper en billig babycall med bare lyd til å begynne med - junior har ikke eget rom enda og vi er så nære til enhver tid at kamera ikke er nødvendig. Dessuten vil han ikke oppholde seg på samme sted alltid, og da blir en kameraløsning tungvint å flytte på. Når rommet hans er ferdig vil vi vurdere en slik løsning, kanskje med pushvarsel ved lyd og direkte link til kamerafeed i varslet slik at det er enkelt å få opp bilde. Vi får se. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mk1 black limited skrev:

Når rommet hans er ferdig vil vi vurdere en slik løsning, kanskje med pushvarsel ved lyd og direkte link til kamerafeed i varslet slik at det er enkelt å få opp bilde. Vi får se.

Dette er veldig praktisk! Dvs. jeg har ikke direktelink til feeden, men HStouch bytter over til aktuelt kamera ved lyd (samt varsler med push og lysblink).

 

Vi brukte ikke babycall hjemme om kvelden/natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ronnyandre skrev:

Den har visst fått litt dårlig reviews. Lo godt av øverste tilbakemeldingen: "Denne 2,4 GHz jammeren..." 1f602.png

 

Hehe, til oss er det motsatt! Signalet detter ofte ut. Tenkte det var pga et økende antall Zigbee-enheter, men kan selvsagt være Mikrotik-routeren også... :P 

Bortsett fra det er vi fornøyd! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.