Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Overføre innstillinger, ødelagt znet lite v2


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skulle stramme til antennen litt.. ikke mer enn vanlig håndkraft og ikke mer enn jeg ville skrudd til antenne på ruter osv, plutselig holdt jeg antennen i hånden.. festet bare løsna fra printkortet.

Så får fyke ned på jula å prøve å få en ny en.

 

Men er et mulig å overføre innstillingene og enhetene til en annen? eller må jeg kjøre alt av innlæring, assosiasjoner, hendelser og planlegger på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det ja. Jeg skulle til med ekskludering igår. Jeg fikk ikke kontakt med enhetene, tenkte det var pga min antenne var knekt av osv.

 

Dro på Jula å fikk bytta den. Får heller resette enhetene å når jeg skal legge de inn på nytt.

 

Gikk igang med å skulle legge til nye enheter. Men da var jo hele telldus-systemet nede. Driver å bytter database eller noe..var vel derfor jeg ikke fikk til ekskludering heller.. dette kunne jo gjerne han på support nevnt for meg. Så hadde jeg venta et par dager med å bytte den.. 

 

Veldig dumt man er avhengig av å gå via internett for å gjøre endringer på systemet.

 

Men såvidt jeg forstår så trenger jeg ikke være avhengig av at telldus sin tjeneste skal være live når jeg bruker denne med Home Assistant. For da skjer jo alt bortsett fra kommunikasjon mellom enhetene i Home assistant. Og kommunikasjon mellom enhetene skjer jo uavhengig av om telldus live er oppe.

 

Hvertfall så lenge man velger lokal api og ikke web api

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.