Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bruker du brikke på dørlåsen din? Sjekk NRK!


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Har min dørmann koblet til SectorAlarm, og da er det kun kode som gjelder - ingen brikker.

 

Litt herlig å høre 'er det så lett? - ja' - jada, for å klare kjøre slik programvare og ha slikt utstyr er noe for hvermannsen som de fleste nordmenn har kunnskaper til :)

 

Hos meg er det ingenting som slår gamlemåten å gjøre innbrudd når det gjelder enkelthet, lur deg rundt huset, knus et vindu og lås opp døra. Uten å bli sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt typisk journalistikk.
De polariserer alltid en sak uansett om det egentlig er noe midt i mellom.
Å kopiere en digital nøkkel, er omtrent like vanskelig som å kopiere en vanlig nøkkel, og det er verken ukjent eller ny informasjon :)

Fordelen tar de ikke med, det er mye enklere og billigere å bytte ut en digital nøkkel.

Det finnes mange enklere måter å bryte seg inn på og jeg kan ikke huske å lest om et eneste innbrudd som har skjedd på denne måten.

Litt morsomt at det begynner å dukke opp sekvenser om automasjon og sikkerhet for den jevne bruker på TV da :)

 

Endret av Odd
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Odd

 

Hvis man har tilgang til en fysisk nøkkel er det minst like lett å kopiere den. Folk har tilogmed kopiert fysiske nøkler ut fra bilder! Det kan man ikke med en nøkkelbrikke.

 

Og nøkkelbrikken sperrer jeg på mobilen mens jeg sitter på stranden i Spania til en kostnad av 0 kr.. vet ikke hva en låsesmed tar, men det er nok litt mer ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.