Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Simulere at noen er hjemme


oevensen

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet denne lenken som jeg har planer om å se mer på etter hvert :

https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1146332#post1146332

 

I dag løser jeg det slik:

636D5876-635F-4DC9-8434-D07B80274791.thumb.jpeg.30d61a93457b676245d3682c49d18c57.jpeg

 

Når jeg er hjemme slår lysene på når vi står opp/kommer hjem og står på (mer eller mindre uendret) til vi legger oss/drar bort. Så alt for «random lights» vil i mitt tilfelle virke unormalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
On 3/25/2018 at 08:52, ZoRaC said:

Jeg har funnet denne lenken som jeg har planer om å se mer på etter hvert :

https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1146332#post1146332

 

I dag løser jeg det slik:

636D5876-635F-4DC9-8434-D07B80274791.thumb.jpeg.30d61a93457b676245d3682c49d18c57.jpeg

 

Når jeg er hjemme slår lysene på når vi står opp/kommer hjem og står på (mer eller mindre uendret) til vi legger oss/drar bort. Så alt for «random lights» vil i mitt tilfelle virke unormalt...

 

Spørsmål fra en nybegynner. 

Hvorfor benytter du set devices, vs, run event? Kunne man ikke gjort det samme begge steder? 

 

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Jeg lar alle lys som synes utenfra følge samme syklus enten vi er hjemme eller borte.

Lys som ikke synes utenfra slås av når vi er borte. 

TV'n "aktiviseres" i god tid før dagsrevyen og litt utover kvelden. Den synes utenfra.

"Hjemme/Borte" aktiveres av bryter ved utgangsdøra.

Dette har forvirret naboene en smule, de er ofte i tvil om vi er hjemme eller  borte...

Endret av arneolav
TV'n...
  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kubegutt skrev:

Hvorfor benytter du set devices, vs, run event? Kunne man ikke gjort det samme begge steder? 

 

Dette er det eneste eventet hvor jeg slår på bare disse lysene. Derfor har jeg ikke det i et eget event. Jeg har en «alle på», som brukes når vi kommer hjem, men jeg trenger bare lys som er synlig utenfra i «feriemodus». :) eventet «alle av» bruker jeg når vi drar bort og når vi aktiverer natt - da er det enklere å bare bruke det eventet her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.