Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mismatch mellom Watt og kWh-sensorene på Fibaro Dimmer 2


Venin

Anbefalte innlegg

Akkurat nå står det at lampa i ganga bruker 1,3 W dersom jeg ser på måleren for Watt, mens det står 0 Watt på måleren for kWh. Skrur jeg av og på lyset blir det riktig slik at begge viser 1.3 W. Men etter en stund viser kWh 0 Watt igjen. Slik er det med alle mine FGD-212 dimmere. Jeg har ikke andre som viser strømforbruk, så vet ikke om det er en Fibaro-greie eller noe annet.

 

5ac0b5b9b2fc3_WattvskWh.png.807058f6c7a84a370c70d531f6280dd3.png

 

Her er grafen på Watt-måleren:

Watt.thumb.png.cb4dbc510173c94e6492f47ff847aa48.png

 

Og her er grafen for kWh:

kWh.thumb.png.4882a51ad8bfc4ff480d394c1b77fe90.png

 

Se hvordan kWh faller ned til 0 Watt hele tida. Slik skal det vel ikke være?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fibaro Switch så har man kW hours og Watts, hvor Watts viser forbruket i nuet.

 

Men på Fibaro Dimmer 2 så har man kW hours, Watts og Power, der Power viser forbruk i nuet.

Jeg får ikke utslag på Watts på Dimmeren, men kun Power.

Har du sjekket at du henter ut riktig parameter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de enhetene jeg fortsatt har på nevnte dimmer:

Dimmer-enheter.png.0d0249f8f6151aead2edb805bc98767d.png

 

Jeg tror jeg har sletta den enheten som ikke ga noe info på Watt. Men problemet er jo uansett ikke den som viser Watt, men den som viser kWh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket manualen på nytt, og ser at den sender "energy report" en gang i timen (Parameter 52), og nullstiller seg etter dette. 

Samt at på Parameter 53 så må det være en variasjon i last før den sender ny rapport.

Kan det være at din last er så lik at den ikke endrer seg, og deretter etter en time så nullstiller den seg?

Det er ikke alltid lett å tolke parameterene i manualen, da det er litt tynt forklart. 
Ta gjerne en titt på disse parameterene, og se om du kan endre de.

2018-04-02_1205.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.