Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HC2 virtual device - import av json som verdier som kan benyttes i scener


Anbefalte innlegg

Har prøvd å få hjelp på Fibaro sitt forum uten hell.

 

Slik jeg har forstått det skal det være mulig å få verdier fra en UradMonitor inn i HC2 systemet.

Ved å skrive inn en lokal ip adresse: http://192.168.8.106/j vil enheten min returnere følgende:

 

{"data":{ "id":"8200007A","type":"8","detector":"SI29BG","voltage":382,"cpm":10,"temperature":8.96,"humidity":38.76,"pressure":100326,"voc":12799999,"co2":483,"noise":38,"ch2o":0.01,"pm25":0,"uptime": 153033}}

 

Ønsker å få disse verdiene inn i systemet men har ingen kunnskap om hvordan dette kan gjøres.

 

Strengen over gir følgende verdier:

Temperature

Pressure

Humidity

VOC

PM2.5

Formaldehyde

Carbon Dioxide

γ,x-rays

 

Har sjekket med Fibaro support, men de vil ikke gi noen tips eller hjelp.

 

Følgende tråd jeg startet på Fibaro forumet inneholder det jeg tror er en fungerende kode for homeseer, men vet ikke om dette kan la seg konvertere til Fibaro sitt system?

 

Noen tips om hvordan jeg kan komme i mål?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Teza skrev:

Følgende tråd jeg startet på Fibaro forumet inneholder det jeg tror er en fungerende kode for homeseer, men vet ikke om dette kan la seg konvertere til Fibaro sitt system?

(Linken mangler...)

 

Nei, å konvertere en HomeSeer-kode til LUA (som HC bruker) er ikke veldig lett. Det ville være enklere å finne annen HC2 kode som leser JSON og endre denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.