Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Xiaomi Sherlock


petersv

Anbefalte innlegg

1 time siden, petersv skrev:

Sett videoen?

... Har du sett videoen? ;) 

Det er ikke så veldig vanlig med en avlangt stålfeste på innsiden av døren i Norge. Det kan for all del være at du kan få den til å virke med litt mekking...

 

HTB1g6OohZnI8KJjSsziq6z8QpXaw.jpg

 

 

Tverrsnittet ser slik ut, og må sannsynligvis ha noe å "jobbe mot" for å ikke bare rotere rundt selv:

image.png

 

 

 

... men den var jo ikke særlig dyr, så det er jo bare å prøve! ;) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man ser av bildet du har lagt i posten din så er det kun avstand mellom nøkkelhull og låsevrider som er kritisk, samt at nøkkelspor i sylinder må være sentrert. Begge deler er kompatibelt med de fleste nye låser, allfall de fra assa/trioving jeg har hatt.

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, petersv skrev:

Jeg har ID lock 150, så blir nok ikke til å prøve denne med det første dessverre. :( Men angrer litt på at jeg bladde opp 4,5k ja...

Jeg hadde tenkt at jeg hadde en løsning som iallfall fungerer og ikke blir et lappeteppe av mellomløsninger som kanskje eller kanskje ikke ville fungert.... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, petersv skrev:

Men fortsatt bedre enn alternativene da.

Inkludert Shertlock også, etter min vurdering. ;)

 

Nei, jeg har ikke IDlock 150 enda. Men skal ha. For jeg vil ikke ha det samme hullet i den nye ytterdøra som jeg måtte da jeg/vi kjøpte inn US-låser. ;) 

Når det er sagt så er Yale-låsen alldeles glimrende med tanke på Z-wave funksjonalitet. Synd at IDlock ikke leverer like bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, petersv skrev:

10-12mm hull rett gjennom den nye døra di!

Joda. Men det er mindre enn det 50 mm hullet jeg har i dag. :) 

 

Hvordan har du tenkt å feste Sherlock'en? Den kan jo ikke henge på nøkkelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med 3m tape, samme type som gopro bruker for å feste på skihjelmen f.eks. Ingen borring, ingen skruing. Synes den virker ganske perfekt. Til og med oppladbart batteri følger med. Å integrere den gjenstår å se, men tipper deconz kan funke. 

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette er treffene jeg får på finn, jeg tror den bør den passe de fleste. https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&q=trioving låsekasse

 

Dette er den vanligste typen, der man har et nøkkelhull og en vrider i tillegg til låse. Da kan man bruke nøkkel til Sherlock, og vridere for manuell operasjon. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111137518

_1820563886.jpg

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 4/11/2018 at 16:44, Actibus said:

Den var ganske stor og jeg syntes vel ikke den så veldig fin ut heller. Billig var den iallefall, om den fungerer.

Utifra bildene ser det jo heller ikke ut til at den passer låsene her hjemme.

 

 

 

thumb_img1939.jpg

 

Den passer nok fint din dør, du kan bytte den sylinderen du har der oppe til en vanlig med nøkkel, fra Biltema, Jula, etc. og så setter du Sherlocken utenpå. Enig i at den ikke er direkte pen, men synes den på ingen måte er styggere enn andre alternativer som danalock osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.