Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

heisann..

 

er ganske så ny i dette. så derfor søker jeg erfaring fra dere. jeg er på utkikk etter erfaring ang dørlås her hos dere. har dere noen anbefalinger? jeg kunne godt tenkt meg en som jeg kan få til å bli trigget av mac adresse på enhet. altså om en mac adresse blir aktiv i mitt nettverk. finnes det noe slikt? og noe som ikke krever for mye egen koding. er som sagt veldig ny i dette. 

kunne også godt tenkt meg en varmepumpe styring. har folket her noen anbefaling ang dette også??

 

mvh

ny spent bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Mini_m3 said:

jeg kunne godt tenkt meg en som jeg kan få til å bli trigget av mac adresse på enhet. altså om en mac adresse blir aktiv i mitt nettverk. finnes det noe slikt?

 

Dette er i hvertfall mulig i Homeseer, via en plugin kalt BLLan. Der setter jeg en regel om at om Mobilen kobler seg til hjemme nettverket og huset har status borte så låser den opp døra. Kjenner ikke til Smartthings.

 

Jeg bruker både Yale Doorman/ via Verisure og Danalock v3.

 

Utover det er det jo å kjøpe en lås som kan knyttes til de protokollene du bruker/ øsnker å bruke. Eksempel her kan jo være IDlock. Men man trenger programvare for å overvåke nettet ditt som snakker med hjemmeautomasjonssystemet ditt.

 

Ellers har du låser som aktiveres av Bluetooth. Eksempel her er Danalock, og sikkert flere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Arne Johnny :)

 

hadde vært kjekt om dette hadde funket på smartthings også... noe sånn som Danalock hadde vært genialt for min del. om ingen av mobilene er innenfor nettverk, så låses døren innen ett gitt klokkeslett. og da å slippe å bruke blåtann.. ser for meg at ikke alle i husholdningen greier å huske å ha dette på til en hver tid, dessuten er blåtann fremdeles litt strøm krevende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei! lager en smartthings plugin nå iløpet av romjulen om du har litt kontroll på  smartthings så kan sikkert du også få det til :) Del gjerne om du får laget no basert på det jeg har laget. Vis ikke send meg en melding på nyåret så kan jeg dele det jeg har laget. Her er linken til endpointen jeg har laget. https://github.com/wahlly/Verisure_Yale_Doorman_PHP_HTTP_Connection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 3.20, wahlly skrev:

Hei! lager en smartthings plugin nå iløpet av romjulen om du har litt kontroll på  smartthings så kan sikkert du også få det til :) Del gjerne om du får laget no basert på det jeg har laget. Vis ikke send meg en melding på nyåret så kan jeg dele det jeg har laget. Her er linken til endpointen jeg har laget. https://github.com/wahlly/Verisure_Yale_Doorman_PHP_HTTP_Connection

Fikk laget meg noe i webcore. ?? Slår av varmepumpe om veranda døren står åpen i mere enn 3 min. Og automatisk låsing av ytterdør på ett gitt punkt hver hverdag. Men har ikke fått kikket no mer på at feks sette mobiler med fast IP. Og om en av disse ipadressene entrer Wi-Fi nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.