Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Mosquitto på windows 10


Gjelsvik

Spørsmål

Har forsøkt å få opp mosquitto i timesvis nå, men det går rett og slett ikke. Først lete etter .dll filer som ikke fulgte med installeren, deretter inn med gammel versjon av vc-redist. Nå kjører installeren, men får feilmelding når jeg forsøker å starte mosquito.

 

Finnes det noen andre gode løsninger? Har stort sett bare windows servere. Og vil helst ha det på samme boks. Til nød kan jeg fyre opp en rpi, men (i motsetning til de fleste andre) så opplever jeg rpi som generelt ustabile.

 

 

mosq.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Har du prøvd å installere ved å høtreklikke på installasjonsfilen og velge kjør som administrator? Er det 32 eller 64 bit versjon og stemmer det med din maskin? Mulig du må i installere .net

 

Jeg mener at jeg ikke trengte å gjøre noe spesielt og installerte på en win10 for litt siden. Påse at du henter pakken fra riktig sted. Jeg valgte imidlertid å avinstallere mosquitto og benytte den innebygde brokeren i NodeRed.

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Joda, kanskje ikke selve .net pakka, men den krever vcredist140.dll. 

 

Fant en annen broket (bevywise) nå som virket helt av seg selv etter installer var kjørt. 

 

Har så testet måde mcsmqtt og den andre mqtt pluginen, men får ingen av de til å sende data til broker automatisk. Motta data har jeg ikke forsøkt enda da jeg ikke har noe annet utstyr på mqtt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.