Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Termostat 999,- idag.


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Bare til opplysning. Må bare slette hvis det er feil..

 

Men tenkte jeg skulle si ifra hvis det er noen som lurer på å kjøpe disse.

 

999,- på dagskupp hos elektroimportøren

 

https://www.elektroimportoren.no/heatit-z-wave-termostat-16a-hvit/5430499/Product.html?utm_campaign=apsis&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=nyhetsbrev

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahha. Takk. Var ikke klar over denne Jeg.. men tenker enn så lenge at denne versjonen vil fungere bra hos meg. Men hva er den største forskjellen? Og når er den tilgjengelig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er man Tibber kunde kan man kjøpe de (og mye annet) i Tibber Store. Koster 1149 der men man får 300 kr i vervepremie selv og den man verver man kan bruke på sånt. Så har vervet litt familie ++ til Tibber så kjøper termostater til hele huset (7stk) til under halv pris trekker man fra vervebonus :) (Trenger noen som ikke har byttet til Tibber kode, send meg PM så starter man på 300kr man kan bruke i Tibber Store/Intin på smarthjem utstyr og så kan man starte å verve selv)

 

Egentlig ganske genialt for Tibber sin del. Tesla driver også med det samme og er ofte kunder som er de beste selgerne, spesielt når man får noe igjen også :P Så slipper man plagsomme tlf strømselgere. Lettere å jage bort kollegaer og familie som skal gi ut kode :D 

Endte opp med den gamle typen selv, siden alle varmekablene i huset er 16A. Sånn sett er den nye med 13A ikke mulig å bruke for veldig mange som har 16A kabler fra før.
 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dennis87 skrev:

Endte opp med den gamle typen selv, siden alle varmekablene i huset er 16A. Sånn sett er den nye med 13A ikke mulig å bruke for veldig mange som har 16A kabler fra før.

 

Er alle varmekablene dine 3680w? :o Den nye kan drive kabler opp til 2990w. :) 

Jeg tror ikke det er veldig vanlig å ha 3680w kabler, så de aller fleste kan nok bruke den nye 2990w-utgaven. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Er alle varmekablene dine 3680w? :o Den nye kan drive kabler opp til 2990w. :) 

Jeg tror ikke det er veldig vanlig å ha 3680w kabler, så de aller fleste kan nok bruke den nye 2990w-utgaven. :) 


Usikker har ikke målt de enda :P Ser bare alle de som står der idag er 16A på 16A kurs. Men tipper bad oppe og nede sikkert hadde klart seg med 13A. Men stua og kjøkken trekker nok mer siden det er ganske store areal på tilsammen 80-90m2. Er vist kablene som er lagt som bestemmer hva man må ha slik jeg har forstått det. Så kan ikke sette på en som er 13A selv om man hadde klart seg med det hvis kablene er for 16A.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dennis87 skrev:

Usikker har ikke målt de enda :P Ser bare alle de som står der idag er 16A på 16A kurs. Men tipper bad oppe og nede sikkert hadde klart seg med 13A. Men stua og kjøkken trekker nok mer siden det er ganske store areal på tilsammen 80-90m2. Er vist kablene som er lagt som bestemmer hva man må ha slik jeg har forstått det. Så kan ikke sette på en som er 13A selv om man hadde klart seg med det hvis kablene er for 16A.

 

Høres rart ut. Jeg har dimmer som tåler maks 1A, men den kan jeg godt sette på en 16A-kurs. Ser ikke helt hvorfor det skal være annerledes på varmekabler...?

@Håvardgj kan nok gi fasit her! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, ZoRaC said:

 

Høres rart ut. Jeg har dimmer som tåler maks 1A, men den kan jeg godt sette på en 16A-kurs. Ser ikke helt hvorfor det skal være annerledes på varmekabler...?

@Håvardgj kan nok gi fasit her! :) 

Det går fint å sette denne på en 16A kurs, spørs bare hvor stor varmekabelen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kursen har ikke noe å si så lenge man ikke setter en 16A på en 13A kurs såklart :P Er varmekablene som ligger der som bestemmer om man kan bruke 13 eller 16A. Trodde også selv at man bare kunne bruke en 13A uansett at man da bare fikk mindre varme men fikk da vite at man må ha det som varmekablene trekker. Så det må måles.

Tipper det er sånn at de trekker det de er rated til x antall meter. Så blir som å sette feks en 13A sikring på en varmeovn eller annen last som trekker 15-16A. Fungerer dårlig. Er nok bare større stuer osv der blir det problem som har kabler totalt som trekker 3000w+ men er vel greit med noe margin også. 

Men kan være jeg har misforstått. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 13.32, Christoffer skrev:

Det går fint å sette denne på en 16A kurs, spørs bare hvor stor varmekabelen er. 

+1

 

veldig unormalt å ha 3.6kw med varmekabel... en enkel måte å gjette seg fram til størrelse er å se på hvor stort rommet er. typiske varmekabler på bad bruker å være mellom 120-180 watt per m2. så da går det an å ta antall m2 og gange med 180, så har du en viss ide om hvor store de er =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få bad ja som trenger mer enn 13A. Men stue, spisestue og kjøkken blir fort et problem på 13A selv om det er delt på 2 stk. Skal man ha noe som faktisk varmer en kald vinterdag :)Må få surret meg til å sjekke nærmere de jeg har hva de faktisk trekker av strøm. mulig det går.

 

Edit: jeg er jo helt fjern. Ser nå at varmekablene for stue, kjøkken og spisestue faktisk er fordelt på 3 stk termostater. Trudde den ene var for gangen men den har jo såklart også en egen. Den for stua er også plassert i gangen litt gjemt bak døra :P jaja får skylde på at jeg bare har bodd her noen måneder ? Så da holder 13A helt fint.

 

Venter nok på v2 også da. Har kjøpt v1 for test men ble litt knot å få registrert hvor mye strøm den trekker og status når den faktisk er av og på. Fikk det til men hadde vært greit å slippe det på resten. Altså sette opp egne sensorer ++ i Home Assistant og måle forbruk.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.