Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ImperiHome


Evelen

Anbefalte innlegg

700px-Imperihome_big_logo-700x336.png

 

Hei.

 

Noen andre som bruker ImperiHome her?

Bruker det selv, på et nettbrett på kjøkkenet, planen er å utvide til gangen.

http://www.evertygo.com/imperihome

 

ImperiHome er et verktøy for å lage et slags kontrollpanel, enkelt og greit, det mangler en del konfigurasjons-muligheter, men likevel er det (dessverre) det beste man får for mange.

Dem har ganske nylig impementert mulighet for å lage egne av/på ikoner for brytere, det er et enkelt, men veldig stort fremskritt, dessverre må man fremdeles forholde seg til rimelig stygge ikoner for temperatur/fukt og litt annet. Man er også bundet fast i et rutenett med ikke så altfor mange tilgjengelige maler.

 

Bruker det selv til Domoticz via MyDomoAtHome, men ImperiHome støtter også mange flere systemer.

http://domoticz.com/wiki/ImperiHome

 

Jeg er på jobb nå så har ingenting å vise, men skal få lagt opp bilde av hva jeg har per nå senere i dag.

Tenker en tråd er på plass for tips og triks da man må trikse en del for å få ting greit.

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert ImperiHome på et gammelt nettbrett - brukes bl.a. til å vise temperatur, status garasjeporter m.v., samt bussrutetider og værmelding fra yr.no.

 

Brukte tidligere Vera Edge, men opplevde da stabilitetsproblemer på ImperiHome ettersom jeg hadde stabilitetsproblemer på Vera'en. Etter at jeg skiftet til HS3 har ImperiHome vært helt stabilt.

 

Er meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evelen skrev:

Iriterer meg grønn over at man bare har noen få rutenett og velge i :P

Den klubben der er ganske stor, tror jeg. Styrken til ImperiHome er jo at det er enkelt å sette opp, men ulempen er at de blir ganske begrensede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man kunne hatt noe mer fleksibilitet m.h.p. rutenett (selv om det er en del valgalternativer) - men siden systemet er så enkelt å bruke er jeg likevel fornøyd.

 

Velger selv å dytte mengde-informasjon (alle temperaturmålinger, hvilke lys som er av/på, rom med bevegelse etc) inn på "bakenforliggende" sider, mens jeg på hovedsiden kun viser "det viktigste" :

 

 

Skjermbilde.PNG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har leika litt med Imperihome dei siste vekene. Har HSTouch på alle innfelte pad`er og pod`er, men har lenge irritert meg over å ikkje ha ein kjappere app på telefonen om ein berre vil slå på ein lampe, dimme spotter, sjekke temperatur e.l. Veldig begrensa enn så lenge kor mykje ein kan gjere, men ser ut til at androidbrukarar kan gjere litt meir. Konklusjon: veldig kjapp og finn app som eit alternativ til HSTouch, men ikkje ein fullverdig erstatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

In version 3.0.0.17 available in first post of this thread, the plugin now use by default the HS3 web server. This allows to use ImperiHome from an external network through MyHS and avoid any network configuration problem ( firewall, port forwarding, SSL certificate, etc...)

For this to work you MUST run HS3 version 3.0.0.299 or later.

Of course if you like you can still use the embedded web server as in previous version.

Se tråd på  board.homeseer.com . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg bruker den i gangen / kjøkken og det fungerer veldig bra. Har flere tasker tasks som hjelper (bevegelse sensor via kamera, reset av service hvis det går ned, go to home hvis ladding etc). Mest for temperatur, yr og skyss. Har en dedikert tablet som kan også brukes som vanlig. Tasker "vet" om den er på vegen eller ikke og vil ikke forstyrre hvis ikke.

Det er billigst Lenovo, 500kr på tilbud, og trådløs lading fra ebay. Måte oppgradere tablet med trådløs lading først

 

Lenovo 1 - IMG_5706_1600.jpg

 

Og da bruket jeg earth magnets for å holde den på ladder

 

Lenovo 2 - IMG_6058_1024.jpg

 

Lenovo 4 - IMG_6073_1024.jpg

 

 

Lenovo 6 - IMG_6075-Edit_1024.jpg

 

Lenovo 5 - IMG_6074_1024.jpg

 

 

Var litt touchy å lime magneter i riktig posisjon og samtidig ikke påvirke trådløs ladning (som virker via magnetisk felt) men det funker fint nå. Kan også festes via magneter på andre steder

 

Lenovo tablet frizider 1 - IMG_6159_1024.jpg

 

 

 

Lenovo tablet frizider 3 - IMG_6172-Edit_1024.jpg

 

Neste gang blir det 10" istedenfor 7, er litt på grense med størrelse :)

Men funker fint!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.11.2016 klokken 23.45, Johs. skrev:

In version 3.0.0.17 available in first post of this thread, the plugin now use by default the HS3 web server. This allows to use ImperiHome from an external network through MyHS and avoid any network configuration problem ( firewall, port forwarding, SSL certificate, etc...)

For this to work you MUST run HS3 version 3.0.0.299 or later.

Of course if you like you can still use the embedded web server as in previous version.

Se tråd på  board.homeseer.com . 

 

Hm fristende, men HS3 versjonene over 297 er vell beta? Skeptisk :P

 

EDIT: Noen som vet når de skal komme på nivå med android versjonen på iOS? Har kjørt imperihome på en ipad men den mangler jo ett lass av kjekke ting der :/ 

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tagger meg inn på denne tråden, som en enkel bruker av Imperihome.

 

Jeg ser etter en måte å enkelt kontrollere RBG lysstriper med Imperihome. Jeg har en Fibaro RGBW kontroller på et sett med striper, og nå har jeg satt opp 3 forskjellige dimmer-brytere med slider for hver farge. Er det noen som har lykkes med å sette opp en bedre løsning på RGB med Imperihome så tar jeg imot tips med glede.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.2.2017 at 07:53, DaJo said:

Jeg bruker den i gangen / kjøkken og det fungerer veldig bra. Har flere tasker tasks som hjelper (bevegelse sensor via kamera, reset av service hvis det går ned, go to home hvis ladding etc). Mest for temperatur, yr og skyss. Har en dedikert tablet som kan også brukes som vanlig. Tasker "vet" om den er på vegen eller ikke og vil ikke forstyrre hvis ikke.

Det er billigst Lenovo, 500kr på tilbud, og trådløs lading fra ebay. Måte oppgradere tablet med trådløs lading først

 

 

@DaJo Hvordan tar du inn meteogrammet fra YR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Iframe / webside inn i widget Imperihome, med 30min autorefresh. 

Meteogrammet ligger inn i source av yr.no på den by du er interessert i.

 

F.eks Bergen time-for-time

https://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/time_for_time.html

Right click og view page source (i chrome nettleser), søk etter meteogram.png og trykk på den. Da får du URL til meteogrammet i nettleser , f.eks.

Quote

 

meteogram.png

 

 

Den er en av de par tingene fra HjemmeAutomasjon som kona mi liker (og er ganske enkelt å implementere), så anbefaler den :)

Endret av DaJo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.