Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 alarm "system"


iceball

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt HS3 uten noen spesiell funksjon for alarmsystem,. Hjemme/borte er basert på mr/mrs iPhones som sender via Geofency/PHlocation. Har selvfølgelig en gjestemodus også. 

Vurderer å implementere BLsecurity, mest fordi det er et ferdig oppsett og enkelt oppsett for å sette flere nivåer på alarmen (perimeter, hele huset og sovemodus).  Også kan man sette opp et look-alike display. Mye kan gjøres også med eventer/script, men da bruker jeg heller 32 USD tenkte jeg.

Jeg anser HS3 for å kjøre 24/7, men ImperiHome på veggbrettet hender en gang i blant kobler ut og må startes på nytt. Planen er å sette meg inn i HStouch til våren (pappaperm). Tar uansett ikke mer tid å få igang ImperiHome igjen enn at det å legge inn 1 minutt på å skrive inn koden og deaktivere alarmen bør være greit uansett.

 

Zipato sin RFID-keypad har jeg forstått ikke er et bra nok produkt hvis man skal ha noe fysisk. Popp sin keypad er en mulighet, men unødvendig dyr å bruke i gangen. Da bruker jeg heller et nettbrett.

Er ikke interessert i Verisure integrasjon/alarmselskap, men tenkte å høre hvordan folk ellers bruker/ikke bruker alarm hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorer har jeg en del av, venter på en 3-pakk med sensative strips, så skal jeg få dekket første etasje greit.

 

ImperiHome på IOS kan ikke vise webside, kun åpne link i Safari. BLsecurity panel bør derfor kjøre på en android tablet i gangen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update. I siste ImperiHome beta for IOS så har det kommet en ny webside widget.

Alternativt så kan man også lage eventer/scripte (de-)/aktivering av alarm, men fordi scriptet ikke kan videresende PIN-kode, så må man enten lage eget script som kontrollerer det eller legge inn "protection" i selve IH-appen. Enten som en egen PIN-kode eller Touch ID for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.