Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Qubino vs. Fibaro dimmer - ingen dimmer på Qubino


baard

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkurat tatt i bruk Domoticz, og holder på å migrere over fra Vera Edge etter at Veraen har låst seg og ikke lenger vil akseptere endringer eller koble seg opp mot backend hos Vera. 

 

Har lagt inn en del z-wave enheter, og jeg har en del Qubino dimmere, men disse kommer ikke opp med dimming, men det gjør Fibaro dimmeren jeg har inkludert.....Hva er årsaken til dette? I Vera så kom de opp med dimming default....

 

Ellers så fungerer jo Domoticz bra så langt. Noe er bedre enn på Vera, noe er dårligere....Blandt annet får jeg ikke my.domoticz.com til å fungere. Savner å kunne sjekke status på systemet via mobilen når jeg ikke er hjemme uten å åpne brannmuren inn....

 

Regards,

Baard

Fibaro dimmer.JPG

Sofie dimmer.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 Qubino dimmere, og alle kom opp som dimmere i Domoticz. Men ett av problemene med Domoticz er at for hver fysisk enhet man legger til så kommer det opp 8-10 logiske enheter. Og så må man velge den riktige, og det er ikke alltid åpenbart for meg hva som er den riktige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, DeVille said:

Jeg har 3 Qubino dimmere, og alle kom opp som dimmere i Domoticz. Men ett av problemene med Domoticz er at for hver fysisk enhet man legger til så kommer det opp 8-10 logiske enheter. Og så må man velge den riktige, og det er ikke alltid åpenbart for meg hva som er den riktige. 

 

Hei,

 

Takk for svar. Jeg er klar over at det dukker opp en haug med enheter. Jeg får teste og se om jeg finner flere.. Det er irriterende at ikke alle enheter som hører til hver z-wave dvice kan grupperes.....

 

/Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 slike dimmere, og finner ingen av dem igjen i "devices" lista som dimmbare, kun on/off. Den viser dimmestatus når jeg dimmer manuelt med bryteren, men ikke i webgui...veldig underlig...

 

Gull om du tar en titt :-)

 

/Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst bare 2 Qubino i drift (den tredje ligger i skuffen ennå).

 

I begge tilfeller: Under Setup - Devices er det Type Light/Switch med ID nr som har siste siffer 01. Da jeg aktiverte dem her kom de opp som dimmere under Switches. 

 

Håper dette ble forståelig.

 

2b.JPG

4f.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk skal du ha. Jeg har en aning om hvem det er nå, men etter at jeg re installerte med siste stable versjon 4.9700 så forsvinner alle bryterne under "switches" når jeg legger disse til, så tipper det er noe muffens med den nye versjonen, så jeg får vente litt å se om det kommer en oppdatering.

 

/Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som det er inkludert i den nye versjonen. ID står i parantes bak: Aeotec Z-Stick GEN5 007 (0x07)

 

Kan se ut som det stemmer også, men får ikke sjekket skikkelig før dette switch problemet er løst....

 

/Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, DeVille said:

Installerte også til 4.9700 etter at jeg tok screen shot-ene, og nå er det mye som er forsvunnet fra Switches her også. 1f62b.png

 

Fikset seg ved å fjerne cachen i chrome for meg: chrome://appcache-internals (fjern alt som har med Domoticz å gjøre).

 

/Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2018 den 22.44, baard skrev:

Kan se ut som det er inkludert i den nye versjonen. ID står i parantes bak: Aeotec Z-Stick GEN5 007 (0x07)

 

Ja, jammen. Det forenkler mye!

 

22 timer siden, baard skrev:

Fikset seg ved å fjerne cachen i chrome for meg: chrome://appcache-internals (fjern alt som har med Domoticz å gjøre).

 

/Baard

 

Det funket, takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.