Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Erfaring med WYZE kameraer?


Anbefalte innlegg

Heisann, 

Ramlet over dette billige kameraet som visstnok gjør det bra i tester, men koster typ 20 USD. Noen som har erfaringer med de?

 

https://www.pcmag.com/review/361547/wyze-cam-v2

 

Disse kan visstnok lures til å gi stream inn til Home Assistant blant annet, og til prisen virker det jo som en meget god løsning.

Evt andre modeller som gjelder i denne prisklassen?

TJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

OK, da har jeg fått kameraet, og fikk det opp å kjøre mot Netcam Studio. Virker fint. :)

Følg denne bruksanvisningen: https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks

 

Jeg slet en del i begynnelsen med at VLC fungerte glimrende, men NetcamStudio ikke klarte å ha det kjørende mer enn ca. minutter. Det viste seg at VLC gir blaffen i audio-strømmen, mens Netcam Studio prøver å åpne den.

 

Etter at jeg deaktiverte audio, har det vært dønn stabilt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 9.8.2018 den 14.09, Moskus skrev:

OK, da har jeg fått kameraet, og fikk det opp å kjøre mot Netcam Studio. Virker fint. :)

Følg denne bruksanvisningen: https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks

 

Jeg slet en del i begynnelsen med at VLC fungerte glimrende, men NetcamStudio ikke klarte å ha det kjørende mer enn ca. minutter. Det viste seg at VLC gir blaffen i audio-strømmen, mens Netcam Studio prøver å åpne den.

 

Etter at jeg deaktiverte audio, har det vært dønn stabilt. :) 

Sliter med å få den på nett. Noen ninjatriks for å sette opp wpa_supplicant.conf ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, prøvde mange forskjellige "hacks" før jeg fant en som virket, og alle hadde forskjellige navn på det.

 

Men det er ingen ninjatriks. Bare sett inn navn på det trådløse nettet ("ssid") og passordet til det ("psk"). Lagre, og husk å kopiere over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Fikk til slutt flashingen til på mitt kamera, og det funker. Smell rett inn i Synology Surveillance Station for buffer , og videre til Home Assistant for integrasjon. Ltt som en plett.

 

men å få til motion detection ut av boksen funker ikke for meg :( Hadde vært fint å få til dette, da jeg ikke har andre sensorer der jeg har kameraet (nå). Tror jeg har satt opp MQTT så det kommuniserer med HASS.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har mitt kamera i boden min, og der er lyset av. Har satt opp automatisk night mode, og det har fungert "ok". Forrige uke kjørte jeg "online" upgrade fra web-interfacet, og den hentet automatisk ned filer fra GitHub før den oppgraderte seg selv. Etter det, var null-lys-bildet VESENTLIG forbedret.

 

Over til noe annet: har noen noe godt tips for å sette opp MQTT på Dafang hacks? Kjører Mosquitto-addon på Hassio, som bruker en egen mqtt-bruker satt opp i HASS. Det har vært bingo med om den kom opp eller ikke, men etter altfor mange rebooter, omkonfigurasjoner osv. har til slutt integrasjonen i HASS gått seg til, og jeg har fått opp alle MQTT-sensorene som finnes på kameraet. Problemet er at kameraet ikke sender oppdateringer når det oppdages bevegelse, selv om det kommer rød prikk i kamerafeeden når det er bevegelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Venin skrev:

Jeg mente om den viste videostream direkte i nettleser på den webserveren den kjører.

Ja, det gjør den.

Når jeg tenker meg om, så viser den bare snapshot, og du må oppdatere siden for å få oppdatert bilde. (eller var det også feil?)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, baronKanon skrev:

Ja, det gjør den.

Fett. Kan du vise en skjermdump? 

 

Det står forresten "be used in Non-European/non-American Region" i AliExpress-lenken og jeg har lest mye om at de ikke fungerer for mange. Er det slik å forstå at det bare gjelder Mi Home-appen og at hvis man bruker custom firmware og RTSP utenfor så er det null problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Venin skrev:

Fett. Kan du vise en skjermdump? 

 

Det står forresten "be used in Non-European/non-American Region" i AliExpress-lenken og jeg har lest mye om at de ikke fungerer for mange. Er det slik å forstå at det bare gjelder Mi Home-appen og at hvis man bruker custom firmware og RTSP utenfor så er det null problem?

Se redigert svar... Og jeg har da ikke åpnet for kameraet ut av brannmuren ;)

 

Det gjelder nok MiHome-appen. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gammel tråd, men jeg har en erfaring med Wyze Cam v2...

 

Har to av dem. Flashet med RTSP.

 

Det ene begynte plutselig å lage en buzz-lyd i høyttaleren og var helt dødt. Fikk ikke restartet, reset, flashet på nytt eller noe som helst. Straks det fikk strøm så kom ulyden

 

Det andre fungerer fint, men har begynt å få dårligere bildekvalitet av en eller annen grunn.

 

Support hos Wyze er enten en chat-bot som aldri finner fram til riktig problemstilling eller et telefonnummer.

 

Amazon ville ikke hjelpe meg. De påstår at jeg må ta det med Wyze selv. Fikk til slutt kranglet meg til at får de rydde opp, siden jeg kjøpte det hos dem, noe de til slutt gikk med på etter at jeg påstod at Aliexpress hadde mye bedre ordning for reklamasjoner osv :)

 

Etter å ha testet Wyze Cam en stund så får jeg følelsen av at de er billig av en grunn og at kvaliteten ikke er ekstremt god.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.