Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sende mail med kode som er brukt for å låse opp


toonwolf

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lage en event i HS som vil sende en epost med koden som har blitt brukt for å låse opp ID Lock 150 låsen. Lurer på om det er jeg som gjør dette feil eller om det i det hele tatt er mulig å få ut denne type informasjon?

 

Eventen jeg har laget ser slik ut:

If This device (Node 2 Z-Wave Access Control Notification) changes and becomes "User code (value) Keypad Unlock Operation" then send an email med $$DSR:8: i eposten hvor "8" er "Reference id" til "Access Control Notification" i HS.

 

Når jeg taster inn kode og låser opp kommer det en epost, men uten koden som ble brukt (bare blankt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsen er montert et annet sted så det er litt knotete å sjekke dette, men skal få gjort det så snart som mulig. Du mener info som er under Advanced tabben?

Status    1 = Dim
Value    1 = "Manual Lock Operation"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, toonwolf skrev:

Låsen er montert et annet sted så det er litt knotete å sjekke dette, men skal få gjort det så snart som mulig. Du mener info som er under Advanced tabben?

Status    1 = Dim
Value    1 = "Manual Lock Operation"

 

Ja. Hvis låsen ikke er riktig implementert i HS3 så vil ikke value endre seg til hvilke kode som er brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått testet dette. Status og value endres fra "1" til "6" etter at låsen har blitt låst opp med en kode. Ser ikke koden som har blitt brukt her eller i loggen til HS (burde jeg det?)

 

etter laast opp med kode.jpg

dor laast.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun forsøkt med en kode. Som sagt har jeg ikke tilgang til låsen hjemme, og det kan ta litt tid mellom hver gang jeg får testet dette. Jeg har vært i kontakt med HS support om problemet med at notifications ikke vises riktig. De sier de muligens må ha låsen for å kunne feilsøke dette problemet. ID Lock vil vel på sin side ikke kunne bidra her da de ikke lager integrasjoner mot smarthus-sentraler, men kun sørger for at det de lager er i henhold til Z-Wave standarden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

User codes under Access Control Notifications er i hvert fall feil i utgangspunktet. Må gå til 6070 i hvert fall.
f72620d957014911fa52915fba40d4b9.png

Problemet er vel uansett at HomeSeer ikke leser den ekstra informasjonen som sendes av ID locken, etter Notification Event? Altså para length og para1?
d7790a2963d0a436ee8a501b1e22b4a2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, iceball skrev:

Problemet er vel uansett at HomeSeer ikke leser den ekstra informasjonen som sendes av ID locken, etter Notification Event? Altså para length og para1?

Om dette stemmer: hvordan kan vi få HS teamet til å fikse dette? Ser for meg at det kan ta laaang tid om vi skal vente på at de må ha en ID Lock med Z-wave modul for å kunne feilsøke dette. Kunne tenke meg å teste om dette problemet kun gjelder for HS. Hvilket annet system kan jeg installere på en windows-burk for å teste dette? Har bare testet Domoticz før jeg bestemte meg for å kjøpe lisens til HS da jeg fant fort ut at førstnevnte ble for "enkelt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, iceball skrev:

User codes under Access Control Notifications er i hvert fall feil i utgangspunktet. Må gå til 6070 i hvert fall

Er det den som nå står til "6040" (se tidligere skjermbilde). Er det bare å endre denne og teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.