Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dobbel Impulsbryter til Fibaro Dimmer 2 ?


Anbefalte innlegg

hei!

 

Ny på forumet , har vært mye å snoket for å få tips men registrerer meg nå da jeg ikke har funnet svar på noe jeg tror flere kunne hatt glede av 

 

Gjelder Fibaro Dimmer 2 . Jeg synes det fungerer dårlig å styre dimming på et lys med impulsbryter , og kunne heller tenkt meg noe ala xcomfort sine trådløse brytere, der bryteren er "midstilt" , og det er impuls både opp og ned, der kort trykk er på/av og langt trykk er dim opp/ned .

 

image.png.f41a2dfcf37f473bcd39edf2b15902dc.png

 

Dette er mulig med parameter 20 satt til 2 , "roller blind switch"  ,

 

Jeg kunne selvfølgelig satt inn en persiennebryter med synes ikke det heller er ideelt. Har derfor sett meg rundt etter en bryter slik beskrevet lenger opp , der opp og ned er på samme knapp, som er midtstilt i normalstilling.

 

Kjenner noen til en slik bryter til standard elko rammer ? Eller har noen gjort dette på en annen måte? Jeg tenker dette vil være mye mer brukevennlig, trenger bare å finne rett produkt og få installert det:)

 

Christer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Moskus skrev:

Har ikke Elko slike "persienne"-brytere da? Hvis ikke så har iallfall Schneider slike, og de burde passe i Elko-rammer.

 

Men det er jo det han ikke vil ha... ;) 

Han vil ha en bryter som kan fungere som både S1 og S2 på samme vippe - midtstilling til vanlig, S1 ved å holde inn «på» og S2 ved å holde inn «av». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

 

Elko har dessverre ikke opp og ned på samme vippe nei.

 

Etter mye leting og spørring fant jeg denne som burde passe perfekt, eneste jeg ikke har fått bekreftet er om den passer inn i ELKO /elko plus ramme, håper på det. Bestiller en for å sjekke.

 

https://www.ahlsell.no/33/elektro/gr.-11---25-installasjonsmateriell/14-brytere/brytere/1474143/

 

Type GIRA / micro-matic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Beklager at jeg vekker denne tråden til live igjen, men etter mye googling er dette den eneste diskusjonen jeg har funnet rundt dette. Synes de vanlige løsningene med enkel eller dobbel vanlig impulsbryter virker som en litt uelegant måte å dimme lysene på. Hadde håpet å kunne finne en bryter av typen som denne tråden omhandler som kan passe inn i elko-ramme, men ikke greid å finne noe gode alternativ enda som kan brukes til en Fibaro Dimmer 2.

 

Noen som vet om det finnes noen slike brytere på det norske markedet i dag? Eller hvis trådstarter fortsatt er på forumet så hadde det vært veldig interessant å høre hva løsningen ble for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.