Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verdens smarteste hjem!


Anbefalte innlegg

18 minutter siden, ZoRaC skrev:

Snublet over denne og den må jeg nok (dessverre) si at slår @Moskus sitt hus... :P

Pøh! Han er ikke i nærheten engang! :D 

 

Nei, seriøst. Har lest om bloggen hans en stund. Det er mye fancy der med gode idéer. :)

Men ang. det grunnleggende bak så er nok mange av oss ikke så langt unna. Det er liksom på toppen det er finpusset ned med sandpapir 320 til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den (lille) forskjellen mellom hans filosofi og min ligger mye her:

Sitat

How can I install this at my house? Will you / have you shared the code (GitHub? Open Source?)

Jarvis was 'hand-crafted' for our home, our specific devices, our brand of cameras, our server, etc.

 

Det er rimelig å anta at han har brukt mye tid på å få dette til, og det dermed er tilpasset hans bruk. Han gjør deler av det tilgjengelig med gode forklaringer, men man får ikke et så integrert system som han har av å følge hans guider.

 

Mitt/vårt oppsett tror jeg imidlertid er 100% oppnåelig for alle som vil, og det er uten at du trenger å være super-nerd. Men det er også bl.a. fordi jeg har lagt en del energi i å hvordan oppsettet vårt fungerer, og gjør alle plugins og scripts som jeg bruker tilgjengelige uten for mye dikedarer. I prinsippet kan du gå gjennom utstyrslista mi, kjøpe omtrent det samme utstyret, laste ned HS3 og oppnå omtrent samme. Det tror jeg ikke er mulig for "Jarvis".

 

Jeg vil ha smarthus ut til folket, dvs. de som er "under" gjennomsnittsnivået her på forumet. Ikke bare linux-spesialistene og loddebolt-freakene.

På den annen side så trenger vi også de som virkelig tenker ut hva som er kult å få til, og viser oss at det er oppnåelig. Inspirasjon er viktig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så overskriften tenkte jeg at det var snakk om han nederlendern som har grafet og logget alt mulig i hele huset.  Men da det ikke var snakk om han så tenkte jeg å finne frem link til siden hans. Men nå står det helt stille.. Noen som vet hvem jeg prater om? Han har bokstavelig talt en sensor på hver eneste plass i huset. Logger antall ganger noen har trekt opp i do. Antall ganger kjøleskap er åpnet/lukket. Mener han kjører egenutviklet kode, og kablet nett. Et gigantisk patchepanel i teknisk rom.. Er sikkert 10 år siden jeg kom over siden hans for første gang.

 

Edit: Der fant jeg han: https://www.bwired.nl/

 

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.