Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke varme i Thermofloor / HeatIt


Anbefalte innlegg

Har to HeatIt-termostater. En på gamle varmekabler - fungerer uten problemer. Den andre sona på nylagt varmefolie.

 

Elektrikeren koblet sist uke. Har valgt gulvføler som sensor. Har satt assosisasjonene etter poster her på forumet, og dataene på temperatur ser riktig ut. Likevel kjenner jeg ikke varme i gulvet, selv når jeg booster verdiene på Heat.

 

Noen forslag til hvordan jeg kan verifisere om det er feil på oppsett, termostat eller gulv?

 

Vedlagt screen fra HS.

heatit.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme problem når elektriker koblet her, viste seg at begge ender av sløyfe 1 var koblet til L og begge ender av sløyfe 2 var koblet på N... elektriker kom dagen etter og koblet om. 

 

Har du tilgang til å måle noe på termostatens tilkoblinger med et multimeter? Med strømmen avkoblet kan du da måle motstand på kabeltilkoblingen. Skal ikke være 0 Ohm, da har han koblet feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Håvardgj skrev:

her har elektrikeren din hatt det travelt :P

det kan se ut som at den svarte går inn på terminalen merket "pilot wire"  - den skal kobles på "Heating L" ;)

 

(hilsen trikker)

 

Lærlingen monterte folien :) Elektrikeren kommer innom i morgen for å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trash2000 skrev:

Elektrikeren kommer innom i morgen for å fikse.

 

Bra! :) ville også krevd at de kom og rettet opp, så kanskje de lærer å ikke slurve senere! (og strengt tatt har du jo ikke lov å flytte kabelen selv heller, men jeg vil vel si at risikoen ikke er særlig stor ved å gjøre det selv...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Bra! [emoji4] ville også krevd at de kom og rettet opp, så kanskje de lærer å ikke slurve senere! (og strengt tatt har du jo ikke lov å flytte kabelen selv heller, men jeg vil vel si at risikoen ikke er særlig stor ved å gjøre det selv...). 
Problem solved. Fungerer fint etter ledningsflytt!

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.