Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tips på rimelig HDMI Matrix (eBay etc.) ?


Anbefalte innlegg

Det er ommøblering av stua på gang og TVen skal derfor flyttes. Plasseringen tilsier at jeg helst ikke vil trekke noe annet enn strøm + èn HDMI til den.

 

Noen som har tips på en rimelig men god HDMI matrix som støttes av Logitech Harmony Hub ? Gjerne eBay, aliexpress o.l.

En variant med cat6 som "bærer" hadde vært å preferere :) Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 8/11/2016 at 20:11, DrLaban said:

Det er ommøblering av stua på gang og TVen skal derfor flyttes. Plasseringen tilsier at jeg helst ikke vil trekke noe annet enn strøm + èn HDMI til den.

 

Noen som har tips på en rimelig men god HDMI matrix som støttes av Logitech Harmony Hub ? Gjerne eBay, aliexpress o.l.

En variant med cat6 som "bærer" hadde vært å preferere :) Anyone?

Hei, kanskje litt gammel denne nå, men læll.

 

Personlige anbefalinger syns jeg er litt ymse da man aldri/sjeldent tester mer enn ett av samme komponent hos div produsenter. Men så lenge du ikke går for PTN, Athlona og en del Aten så tror jeg du er ganske safe. Ikke akkurat komponenter som er kjent for å være lenge ute hos kunder. (PTN er China-back-yard som selges under mange navn. Samme oppstart story som Beats by Dr.Dre, men absolutt ikke samme suksess story helt enda).

Selv har jeg en CYP 4x4 som jeg kjøpte for 3 års tid siden, og har fungert smertefritt (heller ikke noe ekstremt bra, men er stabil uten bilde og signalproblemer). Dog ikke noe HDbT eller mer fancy enn HDMI 1.3a, men den har rs232 og IR styring som er nice.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcyp+4x4.TRS0&_nkw=cyp+4x4&_sacat=0

 

CYP føres forøvrig av Scandec Systemer her til lands

http://www.scandec.no/audiovisuelt/signalbehandling-bilde/matriser/cyp-hdmi-4x4-matrix-switch

 

 

Har du cash, eller er ekstremt heldig og finner noe billig på Ebay/Finn, så er jo Kramer, Extron og Crestron ekstremt gode produkter(!!)

http://www.movement.as/ er en bedrift som lever av å selge div for konkursbedrifter ect.. Dem har og selger regelmessig disse produktene. (Holder til på Fornebu, Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
14 minutes ago, ZoRaC said:

Jeg er på utkikk etter det samme, men ser jo prisene for en 4x2 varierer fra 400-12000 kr... :o 

 

Finnes det noe som er rimelig og "godt nok"? Omtrent eneste krav er styring fra Harmony. :) 

Nå er ikke jeg kjent med Harmony lengre. Er det kun IR, eller har dem implementert andre protokoller også?

 

Om du skal ha en HDMI matrise/switch vil såfall mitt første spørsmål være hvilken generasjon av HDMI den skal støtte. Og, skal du ha 1080p, 4k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emos skrev:

Nå er ikke jeg kjent med Harmony lengre. Er det kun IR, eller har dem implementert andre protokoller også?

 

Det er vel stort sett IR, men tror kanskje den også støtter BT. 

 

8 timer siden, emos skrev:

Om du skal ha en HDMI matrise/switch vil såfall mitt første spørsmål være hvilken generasjon av HDMI den skal støtte. Og, skal du ha 1080p, 4k?

 

Husker ikke forskjellen på 1.3 og 1.4, men tror 1.3 holder. Og 1080p. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.