Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

McoHome MH7-EH


Actibus

Anbefalte innlegg

Kjøpte 3 slike fra tilbudstorget til Intin, de har ikke strømmåling, men viser relestatus i HS og dermed enkelt å få lagt til forbruket sidene det er en kjent fast last. 

De passer ikke i noe elko ramme, men der jeg skal ha de så står de alene uansett. 

 

Jeg syntes også utseende er mye stiligere enn HeatIt sine. 

 

Fant lite info om dem på nett, så derfor tenkte jeg det var greit å lage en liten post. 

 

 

IMG_20180905_090410.jpg

Screenshot_20180905-090558.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 19.06, Actibus skrev:

det er ikke mulig å velge annen Ntc motstand enn 15k Ohm, litt kjipt for meg som har 10k som ikke er mulig å trekke om. 

Hadde samme problemet, et sted var det, kanskje ikke umulig, men kronglete å skifte føler/motstand.

Da kom HeatIt til "unnsetning": Fra Telldus Live tok det bare få sekunder å velge annen motstand.

Elektrikker-nabo sier at det skal alltid være mulig å skifte motstand/føler..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i utgangspunktet være lagt føler i rør så den kan skiftes ja, men på vaskerommet mitt har tidligere eier støpt ned føler uten rør, samme forsåvidt i kjelleren. 

 

Jeg forsøker å bruke de som ligger der, har justert vist temperatur ned med 8 grader, så den viser nogenlunde riktig. 

Får se til vinteren hvordan det fungerer. 

 

Jeg har fått fjernet et par andre termostater og erstattet de med Qubino sine med ds18b20 føler, de styres da kun fra HS. 

Trenger i utgangspunktet ikke å kunne styre de i selve rommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.