Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Komfyrvakt og kommunikasjon


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Har sett på en komfyrvakt som heter Garo SR3, i følge leverandøren bruker de noe som heter "robust link" til den trådløse kommunikasjonen, men de trodde ikke man kunne få noe info ut fra dette. Noen som kan ha noe mer informasjon om dette? Om man googler "robust link" drukner det i andre ting, så har ikke lyktes å finne noe informasjon om protokollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kikket på en PDF for dette (https://garo.no/wp-content/uploads/2013/05/20821-GARO-SR3-user-manual-NOR.pdf) ser jeg

Trådløs forbindelse SAFERA RobustLink 2,4 GHz. Rekkevidde 10 – 100 m, avhengig av bygningsstrukturen

 

Noe mer tror jeg ikke du får ut. Tenkte du på en eller annen måte å få inn signalet mellom komfyrvakt og "bryter"?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, googler det, og står det er for "sikkerhetskritiske applikasjoner", lover ikke akkurat godt for å få noe info, tenkte egentlig mest at det hadde vært litt morsomt (dog neppe spesielt nyttig), å få beskjed om den slår ut, evt få ovnen til å slå seg av om den regulære brannalarmen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sitat fra http://www.safera.no/tilleggsutstyr-og-forsyninger/

Sitat

Fjernbetjent alarm og tilkobling til automatiserte systemer

 

Alle Safera komfyrvakter har tilkobling til automatiserte systemer som standard.

Safera komfyrvakter kan tilkobles Smart Home, automatiserte systemer for beskyttet hjem eller eiendom, slik at sanntidsinformasjon om farlige situasjoner og bruk av komfyren kan sendes til de som trenger den. For eksempel, ved spesielle steder kan personalet informeres om farlige situasjoner eller endringer i bruk av komfyren. Det automatiserte systemet er tilkoblet med kabel direkte i strømbryterenheten, se mer detaljerte instruksjoner for tilkobling og utganger.

 

Endret av Evelen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått beskjed om fra Garo skal denne ha 2 utganger som viser ved høy:

 

Komfyrvakt utløst

 

Komfyr i bruk 

 

Da skal det være mulig å kombien disse til en binærinngang tenker jeg?

 

I tillegg mener jeg det skal være mulig å koble til en vannsensor til disse og således slå av platetoppen ved bruk av releutgang. Sjekk manualen på nett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.