Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Assistant på Norsk og hjemmeautomasjonskompatibilitet


Evelen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Google home mini, den skjønner jo ikke norsk ennå, men jeg kan be assistenten på telefon om ting på norsk og det fungerer. 

Jeg kan si f.eks: slå av kjøkken downlights

 

Da har jeg lagt til HomeSeer som en enhet i Home appen

 

 

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig har du i utgangspunktet hatt engelsk språk på assistenten? Da tror jeg hjemkontroll-valget er tilgjengelig. Og så forblir det tilgjengelig dersom du endrer språk til norsk og har enheter knyttet til.

 

Dersom en har norsk språk på assistenten, og ikke tilknyttet smarthøytaler, er ikke valget tilgjengelig.

 

Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google Assistant fungerer helt fint på Norsk her. Kan si eks skru på lys i stua, kjøkken osv. Samt temperatur av og på til varmepumpa.

Screenshot_20180913-162304_Google.thumb.jpg.b7ef96b53c7027fb1594d8afa153507f.jpg

 


Enda ikke fått noe støtte på home mini men er vel ikke noen som har det enda? Brukte den på Engelsk før så sikkert derfor alt fortsatt er der etter byttet over til Norsk. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Actibus skrev:

Jeg har en Google home mini, den skjønner jo ikke norsk ennå, men jeg kan be assistenten på telefon om ting på norsk og det fungerer. 

Jeg kan si f.eks: slå av kjøkken downlights

 

Da har jeg lagt til HomeSeer som en enhet i Home appen

 

 

 

Hvordan fikk du homeseer inn i google home? Jeg finner ingen mulighet til å legge til noe annet enn chromecast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilgjengelig hos meg, men har flere Home enheter og kjørt assistent på engelsk i flere måneder.
Fungerer ikke å styre på norsk fra telefonen, men fungerer fint med engelsk via Home enhetene. Lys av/på, dim. Kjøre event som sene og låse/åpne lås.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.