Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Veraplus stadig offline


kenmyh

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg får til stadighet beskjed om at min vera plus er offline. Noen ganger kun noen minutter, andre ganger i flere timer av gangen. Heldigvis skjer det mest når vi begge er på jobb.

Er det noen grunn til dette? Nettet hjemme skal være dønn stabilt, så det skal ikke være nettverksproblemer. Kan det være noe annet som er grunnen til at dette skjer?

 

I dag fikk jeg beskjed 06.08 at den var offline, og i skrivende stund er den fortsatt offline. Sykt irriterende, når man gjerne skulle være innom for å sjekke om det ble kjørt en scene som man ikke vet om funker..

 

Er det noe man kan gjøre for å minske tiden den er offline, eller antall ganger?

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg at den hadde falt helt ut, og var uten nett.. Aner ikke hvordan, da den står rett ved siden av routeren, og vi hadde internett i huset..

Men den ble restarta og prøvde noen endringer på nettverksinnstillinger. Til nå har den vært dønn stabil. Normalt har jeg ca. en misting av nett om dagen..

 

Krysser fingra, så får vi se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PerH skrev:

jøss. står den rett ved siden av så kan den vel få en kabelforbindelse? ;)

 

Jeg har også gitt den statisk IP så jeg vet hvor jeg har den når jeg skal koble til lokalt uten Getvera.com..

 

Har allerede kabla forbindelse, derfor det er så ekstremt rart at den har falt ut tidligere.. På Veraen så har det lyst på nett-lampa, mens z-wave og alle andre tilkoblinger er mørke..

Nå har det vært dønn stabilt siden torsdag ettermiddag. Så virker som jeg har løst problemet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.