Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

BLBackup / annen backup


Kubegutt

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt opp HS og ser nå på Backup. Ser i forum at flere anbefaler BLBackup, - er det dette dere benytter? Isåfall, har noen kunne delt litt skjermbilder på oppsettet dere benytter? Ser at flere sier f.eks man bør ta backup ut av huset, og ja, jeg har jo både dropbox og jotta, men hvordan setter jeg det opp mot dette? Hvis noen andre benytter noe annet, har jeg de samme spm :)

 

På forhånd takk. 

 

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kubegutt skrev:

Ser i forum at flere anbefaler BLBackup, - er det dette dere benytter?

 

Ja. :) 

 

1 time siden, Kubegutt skrev:

Isåfall, har noen kunne delt litt skjermbilder på oppsettet dere benytter?

 

188AC1B6-D51E-40C4-8E2C-A26E211AD9B3.thumb.jpeg.27e15ec67d7bb77cf433b20e17f878d7.jpeg

 

Jeg laster opp fullbackup til en FTP-server hver mandag. Den navngis «månednavn.zip», så jeg har 12 kopier bakover i tid (et helt år). :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kubegutt skrev:

Ser at flere sier f.eks man bør ta backup ut av huset, og ja, jeg har jo både dropbox og jotta, men hvordan setter jeg det opp mot dette?

 

Vet ikke hvordan Jotta fungerer, men for Dropbox er det bare å kopiere backupfila til en Dropbox-mappe, så vil Dropbox ordne resten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kubegutt skrev:

Tja, jeg kjører HS på PI, så tenkte ikke på at Jotta kanskje fantes for Linux også, men det gjorde det jo... Da får jeg vel bare finne ut hvordan den installeres og configueres da :)

 

 

Hvis du vil laste opp til FTP, så si fra. Da kan jeg dele scriptet mitt, for det er til Linux. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, ZoRaC said:

 

Ja. :) 

 

 

188AC1B6-D51E-40C4-8E2C-A26E211AD9B3.thumb.jpeg.27e15ec67d7bb77cf433b20e17f878d7.jpeg

 

Jeg laster opp fullbackup til en FTP-server hver mandag. Den navngis «månednavn.zip», så jeg har 12 kopier bakover i tid (et helt år). :) 

 

Har du en screenshot av configen av selve pluginen også? 

 

Rune

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kubegutt skrev:

Nei, jeg sjekket eventsaken, og der er det jo typisk slike valg; 

 

image.png.2bd05a99c79615ca0e1f1c555b66c17e.png

 

Da tolket jeg det som at den faktisk starter uten at man har lagd en event.... Men der tar jeg tydeligvis kanskje feil? 

 

Ja, du må lage et event på et gitt klokkeslett som starter backupen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 16.9.2018 den 16.48, ZoRaC skrev:

 

Jeg laster opp fullbackup til en FTP-server hver mandag. Den navngis «månednavn.zip», så jeg har 12 kopier bakover i tid (et helt år). :) 

 

Vil det si at skriver over siste backup hver mandag, innenfor samme måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BME skrev:

 

Vil det si at skriver over siste backup hver mandag, innenfor samme måned?


Stemmer. Så hvis noe krasjer siste mandag i måneden så kan det hende jeg bare har nyeste backup 3 uker tilbake. Men dette er bare offsite til FTP. Beholder 3 siste fullbackup på HomeSeer-serveren. 
 

Vurderer å endre til å laste opp og ta vare på fullbackup siste 4 uker i stedet - sjelden man trenger restore mange mnd tilbake i tid. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.