Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave-enheter litt stemoderlig behandlet?


Helgemor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lagt til en del av mine "gamle" Z-wave-enheter i HA.

Dette er en ganske tungvint prosess sammenlignet med f.eks. Fibaro HC2.

Jeg må legg til enheten, uten å få bekreftelse på at det er gjort. Det finner jeg ut først ved at jeg ser på loggen.

Enheten dukker opp som 4-8 forskjellige saker i Z-wavelista. Jeg må gjennom dem og sette de fleste av dem (ofte alle) til hidden, før jeg setter et fornuftig navn på den av dem som jeg skal bruke til noe.

Finnes det en enklere måte å gjøre dette på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen enklere måte, dessverre. Men leste at det skulle satses på bedre z-wave-støtte og -opplevelse fremover. Bla slippes z-wave løs av eieren, mener jeg å huske. Da kan de kanskje bevege seg vekk fra OpenZwave. Beklager, har ikke tid til å finne referanser...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen enklere måte, dessverre. Men leste at det skulle satses på bedre z-wave-støtte og -opplevelse fremover. Bla slippes z-wave løs av eieren, mener jeg å huske. Da kan de kanskje bevege seg vekk fra OpenZwave. Beklager, har ikke tid til å finne referanser...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Fikk tid likevel [emoji846]

Interessant lesning om hass' fremtid: https://www.home-assistant.io/blog/2018/09/17/thinking-big/

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hilmar skrev:

Fikk tid likevel emoji846.png

Interessant lesning om hass' fremtid: https://www.home-assistant.io/blog/2018/09/17/thinking-big/

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
 

Interessant! Bedre Z-wavestøtte er bra. Men å bytte Z-wavemotor kan være litt risikabelt.
Så får vi se om de kommer med noen gode, billige alternativer for cloud-løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.