Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp/guide til event for termostat Heatit


Xytron

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Xytron skrev:

Hvordan bruker dere heving og senking? Bare etter klokkeslett eller etter temperatur også? Hvordan setter man opp det?

 

Jeg bruker primært tid og borte/hjemme/ferie/natt/dag:

image.thumb.png.827999c93b512d34a39ac58ee0b59dee.png

 

image.png.b3075b0eb009217fefe775da18e86afa.png

 

Med SDJ-VStat får jeg en kompensering basert på utetemperatur (og for åpent vindu):

image.thumb.png.7d0ca66444d5b5910d48bd3e9e95ea9a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xytron skrev:

Ser jeg også trenger hjelp til oppsett av «hjemmestatus», da jeg ikke har noe sånt. Ligger det en guide på det noe sted?

 

Mener det ligger noen tråder om det. Jeg bruker PHLocation-plugin sammen med Geofency-app (iOS).

I tillegg har jeg en setting for å skru av automatikken (når vi har besøk og drar bort), da setter jeg hjemme/borte via en bryter i gangen eller via HSTouch.

 

image.png.b689aab424181a7ae7687bb16792c720.png

 

image.png.438b234006ab3267c140076bbdbffe8f.png

 

EDIT:

Jeg har også en tredje setting på "hjemmestatus": "Ferie". Den må jeg sette manuelt (eller legge inn "ferie" i Google-kalenderen, så settes det automatisk).

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Xytron skrev:

Noe sånt. Noe spesielle innstillinger for devicen?

627CB7BA-1DD9-48BB-B077-046C670EFB39.png

 

Jeg ville satt «control use=on» på «dag» og «off» på natt, men det spiller ikke så stor rolle. Du kan da ha en «on/off»-bryter i HSTouch som veksler mellom dag/natt. :) 

 

Jeg ville kanskje også hatt «natt» som verdi 0, men det har ingen praktisk betydning. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.