Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DIY utendørs solblending


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med produkter for utendørs solblending m zwave / ZigBee? 

 

Kan være innendørs, men utendørs mot vindu hadde vert ideelt

 

Å kjøpe fra firma koster skjorta så må være noe diy (ikke audrino må være ferdiglaget motor etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, GO_Nilsen said:

Hvem av motoralternativene burde man velge da?  Styrer dem RollerShutter2?

Jeg har bestilt med "Somfy WT med motstandsdeteksjon (Maestria+ 50 WT 10/17)" og skal styre de med RollerShutter2. Jeg gikk for Maestria+ fremfor Altus eller Jet siden den stopper ved motstand og går 10 cm tilbake. Fint når solskjermingen er automatisert og kan kjøre uten at du er tilstede. Om du ser bort i fra det så kan både Altus og Jet fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, aleks skrev:

Hvis jeg skal ha 12 blendinger ser jeg f.eks ikea-kitene koster rundt 8-10000

Ikea-kit på utendørs solsskjerming? Hva har jeg ikke fått med meg denne gangen da?

 

6 timer siden, aleks skrev:

mens her snakker vi 65000,- for ca 12 elementer -

Det verste er at det er billig. Vi betalte 50.000 for 4 vinduer fra https://www.fasadeprodukter.no/. Veldig fornøyde med dem heldigvis og de holder i allverdens vær, og det er det jo litt av her på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.