Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-Water + Fibaro Home Center Lite


Redlizz

Anbefalte innlegg

Driver med utvidelse av huset og oppgradering av stue/kjøkken. Har noe elektriske varmekabler, men mest vannbåren varme med luft-vann varmepumpe. Skal utvide det vannbårne og tenkte da å oppgradere gamle radiosentralen til en smartere (og penere termostater) og ser på Heatit Z-Water. Kom over det fordi jeg liker Heatit sine termostater og tenkte å ha det på de elektriske varmekablene, men fant da ut at jeg kan oppgradere det vannbårne også. Men ser det er mye Z-wave styringer som ikke fungerer med Heatit. Eneste jeg har funnet som er kompatibelt er Fibaro, men synes Fibaro HC2 blir litt dyrt, bare for å styre varmen. Så spørsmålet er da om Fibaro Home Center Lite er kompatibelt ?

 

Jeg har nemlig TaHoma fra Somfy fra før (forhandler gjennom jobben) og har derfor det meste jeg trenger der, men de har begrenset støtte for Z-wave og i alle fall ikke Heatit ( som heller ikke Tellus støtter så vidt jeg har funnet ut)

 

Andre forslag til billige løsninger (=ca 2500,- og mindre) for å sette opp Heatit er velkomment ;)

 

Så det er først og fremst for å bruke termostatene til Heatit mot Heatit Z-water, og da få satt aktuatorene opp mot riktig termostat/rom

Endret av Redlizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest litt rundt og ble veldig interessert i Homey hub’en mtp at den støtter Verisure, Hue og Somfy. Den har jo også Z-Waze og støtter Heatit termostaten, men kan jeg bruke den til å sette opp Z-water styringen? Eller må jeg da uansett ha en annen programvare?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.