Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 1

Homeseer og pris


Sture00

Spørsmål

Har i dag et oppsett med Telldus Znet med en god del Z-wave brytere og 433 temperatursensorer og brytere og hele huset med Philips hue pærer og brytere/sensorer.har og to nettbrett med alt satt opp i emperihome. Alt er og tilgjengelig i en Pi med Hassio/HA.Vurder veldig sterkt å gå til innkjøp av Homeseer men er litt usikker på hva som trengs utenom selve programmet. Må jeg kjøpe plugin for å kunne koble til Hue, Netatmo, Imperihome, 433MHz, Yr.no, IFTTT, Alexa, overvåkingskamera i tillegg til RFXCOM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Noen spesiell grunn til at du ikke kan bruke HA?

 

Jeg gikk fra HomeSeer til HA.

 

Min "erfaring" med HomeSeer (som forøvrig ikke er så mye), er at de skal ha penger for alt. Altså ikke HS folka, men de som utvikler plugins ol.

Siden du nevner Philips Hue plugin, så er det en plugin som koster penger i HS, men helt gratis i feks HA.

 

De andre pluginsa du nevner har jeg ikke oversikt over, men regner med noen av de koster penger..

 

Litt kjipt når selve lisensen til HomeSeer koster noen kroner også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg gikk fra HA til HS etter mye frem og tilbake. Skal ikke si HS er bedre enn HA, særlig på design. Men ting fungerer bra, og de fleste viktige plugins har aktive utviklere. De et er mulig å få ting billigere. F.eks jeg har fått de fleste plugins gratis ved å hjelpe utviklere å debugge dem, inkl gratislisenser på pro (2x) fra HS, så de er samarbeidsvillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
8 hours ago, Merko said:

Noen spesiell grunn til at du ikke kan bruke HA?

 

Jeg gikk fra HomeSeer til HA.

 

Min "erfaring" med HomeSeer (som forøvrig ikke er så mye), er at de skal ha penger for alt. Altså ikke HS folka, men de som utvikler plugins ol.

Siden du nevner Philips Hue plugin, så er det en plugin som koster penger i HS, men helt gratis i feks HA.

 

De andre pluginsa du nevner har jeg ikke oversikt over, men regner med noen av de koster penger..

 

Litt kjipt når selve lisensen til HomeSeer koster noen kroner også :)

Kommer nok fortsatt til å bruke HA, men synes det krever litt for mye tid mtp YAML programmering. Har egentlig bare satt opp de viktigste bryterne slik at fruen når de enkelt fra mobilen. Men nylig forsvant alt innholdet fra Telldus uten at HA gir noe feilmelding. Vet ikke om jeg gidder å legge ting inn igjen eller bare begynne på nytt i HS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
13 timer siden, Sture00 skrev:

Må jeg kjøpe plugin for å kunne koble til Hue, Netatmo, Imperihome, 433MHz, Yr.no, IFTTT, Alexa, overvåkingskamera i tillegg til RFXCOM? 

Det er nok utgangspunktet, ja. Men IFTTT og Alexa er inkludert, forsåvidt også overvåkningskamera. Og 433 MHz er jo akkurat det RFXCOM-plugin'en tar seg av.

 

Da er det kun Hue, Netatmo (som kan legges til via et script istedet for en plugin) og ImperiHome (hvis du trenger det) igjen.

 

 

Man betaler alltid. Enten med tid eller med penger.

Jeg har nå mindre tid enn jeg hadde før, og betaler heller noen få kroner (for det ER ikke formuer vi snakker om her) for å få ferdige løsninger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.