Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ConBee - DeConz - JowiHue - oppstartsproblemer


TomB

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha ventet ganske lenge fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg noen Xiaomi Mi Smart temp målere, og for å få disse igang måtte jeg jo da investere i en Conbee modul til Homeseer serveren (Windows 10). Jeg visste ikke mye om det før jeg startet, så jeg satte i USB-sticken, logget på Win10, fant ut at COM7 var i bruk for den nye sticken. Tenkte da jeg måtte configurere plugin med korrekt COM-port, men så enkelt var det visst ikke. Lastet da ned DeConz siste versjon (fra 22.09.18), kjørte i gang og fikk satt den til port 8088.

 

Når jeg da gikk på REST API siden så fikk jeg spørsmål om nytt passord, la inn korrekt, og så hopper den videre til å legge til lys, enten IKEA eller HUE. Jeg har ingen lys, eneste jeg har er disse temp sensorene  så jeg ville gjerne videre til meny så jeg kunne registrere bridge på HS3. Men jeg får det ikke til, jeg finner ingen måte å komme videre på, og står litt fast.

 

Må jeg faktisk kjøpe et IKEA lys bare for å komme videre i menyen? Eller er det noen andre måter jeg kan få inkludert Conbee modulen i JowiHue uten noe ekstra styr?

 

Jeg antar DeConz alltid må kjøre så jeg må sørge for at den også starter opp hver gang HS3 serveren restarter. Men for at det skal virke så må jeg vel da også sørge for at DeConz er aktiv før HS3 prøver å laste JowiHue modulen?

 

Noen som har noen gode tips her så jeg kommer igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg gravde videre og fant ut at jeg kunne endre på URL og bypasse all wizard stuff, og kom meg dermed inn på korrekt sted for å inkludere bridge inn i HS3. Det er nå på plass. Da kunne jeg gå inn i Config oppsettet til JowiHue og jeg kunne da velge Scan New Sensors. Når jeg gjør det dog så kommer bare følgende feilmeldinger opp i HS3 Log.

 

sep-26 14:03:25   JowiHue Error: (HandleWebQueue):HWQ: Adding sensors:Object reference not set to an instance of an object.
sep-26 14:03:25   JowiHue Error: (HandleWebQueue):HWQ: Adding sensors:Object reference not set to an instance of an object.

 

Sjekker jeg inne i DeConz konsollet så er de derimot kommet inn, så det ser ut som om sensorene fungerer som de skal i forhold til DeConz.

 

image.png.efb3712be7b41536670a4753af8923fb.png

 

image.png.b8ce857373c10eb897f0d487be88ad92.png

 

Problemet er nå hvordan jeg får disse over i HS3 som sensorer som jeg kan bruke til noe fornuftig?

 

Noen tips om det?

 

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.