Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nest Hello Doorbell erfaringer?


Kensko

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Nest Hello Doorbell?

Skal gå til innkjøp av en løsning for ringeklokke/kamera/porttelefon. Har kikket på diverse hjemmesnekrede løsninger med bruk av kamera med 2 veis audio, arduino som trigges av ringeklokka og en aller annen løsning for å få dette på mobilen uten alt for store forsinkelser. Men jeg trenger noe som bare virker. Nest Hello virker fristende pga bra nok kvalitet på kamera og lyd, mobil app, ser ok ut (WAF) og kan kobles opp mot Google Home/Chromecast. Må bytte ut ringetrafoen og muligens bjella til ringeklokka, men det lar seg fikse.

 

Har lest en del omtaler og sett videoer, og har et par bekymringer:

1. Meldes om forsinkelser fra det trykkes på knappen, til det faktisk dukker opp på mobilen. Gjelder også bevegelses deteksjon. Er problemet så stort som Internett vil ha det til?

2. Er forsinkelsen på samtalen akseptabel?

3. Ikke trivielt å få dette inn i Blue Iris, men det får ikke hjelpe.

 

Noen som har kjøpt og testet?

 

 

Update desember 2018:

Har kjøpt og hatt dette kameraet i noen uker. Her er min erfaring:

Er vel ikke helt sikker på om jeg hadde kjøpt Nest Hello med de erfaringene jeg har nå, men kanskje. Det er litt mangel på gode utprøvde alternativer (ihvetfall i norske butikker), så muligens et vanlig IP kamera ved utgangsdøra mens man venter på noe bedre? Det som redder Nest hello for meg, er at den kan legges inn i Blue Iris. Da er egentlig mine behov dekket. Stor takk til @mk1 black limited og andre i tråden her for oppdatering på hvordan man får inn rtmps i Blue Iris, det blir riktig så bra.

 

Pros:

  • Bildekvaliteten er bra, og er grunnen til at jeg valgte Nest Hello. 2k kamera gir flotte bilder dag og natt.
  • Integrasjon med Google Home / Chromecast som virker bra
  • Kvalitet på materialene brukt, kjennes og ser ut som et bra satt sammen produkt.
  • Mulighet til å snakke med personer som ringer på, bare du har data dekning på mobilen

 

Cons:

  • Nest sin utrolig kjipe betalingsmodell! Merker jeg blir sur bare jeg skriver om den. De fleste funksjoner blir tatt vekk dersom du ikke betaler minimum 50kr hver måned. Dette gjaldt flere funksjoner enn jeg hadde trodd, og jewwg innser at jeg ikke hadde sjekket ting nøye nok før kjøp. Nest har låst ned sine kamera slik at du ikke får hentet ut bildestrømmer uten å "hacke" løsningene deres.
  • WiFi: tror ikke antennen i Nest Hello er verdens beste. Hadde vært et bedre produkt med trådfast helst poe. Mobilen jeg testet med før kjøp, har tydelig langt bedre antenner.
  • Litt kjipt spenning på ringetrafo (16-24v). Ikke en stor greie, men jeg tror mange vil måtte kjøpe nye ringetrafo og muligens ringeklokke for å få dette til å virke.
  • Pris. Litt dyrt. 2749,-. Selv med jevnlige DnB Mastercard rabatter på 20%, blir dette litt dyrt, særlig med tanke på at de forsøker det beste de kan å låse deg ute av ditt eget kamera.
  • Responstid er litt varierende, muligens på litt svak WiFi. Gir litt forsinkelse både på varsling og ved tale. Men dette plager meg overraskende lite.
Endret av Kensko
La til erfaering med Nest Hello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en slik (også). Den er plassert på bakdøra, vil neppe bytte ut Doorbird'en jeg har på hoveddøra for å si det sånn. Ja, det er forsinkelse. Forsinkelsen på samtalen er bare nesten akseptabel. 1 fps maks i Blue Iris er ikke så mye å hoppe i taket for.

 

Hadde kjøpt Doorbird igjen, ikke Nest Hello.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 02/10/2018 at 21:53, Kensko said:

Noen som har erfaringer med Nest Hello Doorbell?

Skal gå til innkjøp av en løsning for ringeklokke/kamera/porttelefon. Har kikket på diverse hjemmesnekrede løsninger med bruk av kamera med 2 veis audio, arduino som trigges av ringeklokka og en aller annen løsning for å få dette på mobilen uten alt for store forsinkelser. Men jeg trenger noe som bare virker. Nest Hello virker fristende pga bra nok kvalitet på kamera og lyd, mobil app, ser ok ut (WAF) og kan kobles opp mot Google Home/Chromecast. Må bytte ut ringetrafoen og muligens bjella til ringeklokka, men det lar seg fikse.

 

Har lest en del omtaler og sett videoer, og har et par bekymringer:

1. Meldes om forsinkelser fra det trykkes på knappen, til det faktisk dukker opp på mobilen. Gjelder også bevegelses deteksjon. Er problemet så stort som Internett vil ha det til?

2. Er forsinkelsen på samtalen akseptabel?

3. Ikke trivielt å få dette inn i Blue Iris, men det får ikke hjelpe.

 

Noen som har kjøpt og testet?

 

Har nylig fått det installert i ny bolig.

Ikke så rett frem som man skulle ønske.

Prøvde å installere selv, men gikk ikke så bra. Var litt problemer med strøm, så elektriker er vel på den 3. ringeklokken/trafoen. Og virker fortsatt ikke optimalt. Spolene summer.

Elektriker har fått beskjed om at det skal bare funke! Så blir nok en ordning. ;)

Så sjekk gjerne om den du har idag eller den du kjøper, er kompatibel og gir nok strøm til Nest Hello! 

 

Foruten trafo problematikken, så syns jeg den fungerer bra. Ikke målt forsinkelsen fra knappen trykkes til varsel kommer, men ikke opplevd noe problemer der. Fungert så langt.

Veldig enkelt oppsett og funksjonalitet på mobilen.

 

Det er noe forsinkelse på lyden og video, ja. Men ikke opplevd det som noe problem. Har som regel ikke de lange intellektuelle samtalene over ringeklokka ?

Klarte å veilede guttungen(6 år) sånn at han fikk låst opp døra med kode(etter at far hadde endret koden?), mens jeg var langt til havs.

 

Har også feed inn på Blue iris. Enkelt å sette opp, men må jo gå via Nest sine systemer. Så ingen lokal tilgang, dessverre.

Skal ikke si nøyaktig hvilken fps jeg har, men er vesentlig mer enn 1 FPS. Går glatt.

 

Og WAF faktoren er høyere kontra Doorbird. Vurderte den også, men der satte fruen med foten ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, JohnMartin said:

Har også feed inn på Blue iris. Enkelt å sette opp, men må jo gå via Nest sine systemer. Så ingen lokal tilgang, dessverre.

Skal ikke si nøyaktig hvilken fps jeg har, men er vesentlig mer enn 1 FPS. Går glatt.

Hva slags oppløsning kjører du da? Skulle gjerne visst hva slags FPS du får. Gått ned fra 1280 til 720 nå, og får 1.6 FPS på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, mk1 black limited said:

Hva slags oppløsning kjører du da? Skulle gjerne visst hva slags FPS du får. Gått ned fra 1280 til 720 nå, og får 1.6 FPS på det meste.

Skal ikke skryte på meg noe. 

Mener bare bestemt at jeg ikke la merke til hakket video når jeg ordnet stream før jeg reiste på jobb.

Nå ser jeg bare blue iris med remote access via satellitt, så da er det helt crap.

Er det noe mulighet for å lese av nøyaktig FPS, så kan jeg dobbeltsjekke hva jeg har.

Er ikke bevandret i blue iris. Må lese meg opp hver gang jeg skal justere på noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 04/10/2018 at 21:08, mk1 black limited said:

Ja, har en slik (også). Den er plassert på bakdøra, vil neppe bytte ut Doorbird'en jeg har på hoveddøra for å si det sånn. Ja, det er forsinkelse. Forsinkelsen på samtalen er bare nesten akseptabel. 1 fps maks i Blue Iris er ikke så mye å hoppe i taket for.

 

Hadde kjøpt Doorbird igjen, ikke Nest Hello.

Det jeg har sett av Doorbird, så er jeg ikke imponert over bildekvaliteten, særlig ikke i mørket. Dette kombinert med pris og noe stor utforming, gjør at jeg har valgt bort denne, selv om poe, sip og Blue Iris integrasjon er på plass.

 

On 05/10/2018 at 01:48, JohnMartin said:

Prøvde å installere selv, men gikk ikke så bra. Var litt problemer med strøm, så elektriker er vel på den 3. ringeklokken/trafoen. Og virker fortsatt ikke optimalt. Spolene summer.

Elektriker har fått beskjed om at det skal bare funke! Så blir nok en ordning. ;)

Så sjekk gjerne om den du har idag eller den du kjøper, er kompatibel og gir nok strøm til Nest Hello! 

Var forberedt på å kjøpe en ny trafo og kanskje ringeklokke, men ikke på at det skulle være så vanskelig med riktig trafo.:)  Regner med det er spolene på ringeklokka som summer?

 

 

Finner ikke video ringeknapp som gjør alt det jeg vil til fornuftig pris og utseende. Mulig at jeg bare setter opp et vanlig kamera med push varsling via Homeseer som jeg har på de andre kameraene. Funker fint, men ingen toveis lyd. Takk for tilbakemeldingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/10/2018 at 23:27, JohnMartin said:

Skal ikke skryte på meg noe. 

Mener bare bestemt at jeg ikke la merke til hakket video når jeg ordnet stream før jeg reiste på jobb.

Nå ser jeg bare blue iris med remote access via satellitt, så da er det helt crap.

Er det noe mulighet for å lese av nøyaktig FPS, så kan jeg dobbeltsjekke hva jeg har.

Er ikke bevandret i blue iris. Må lese meg opp hver gang jeg skal justere på noe der..

FPS ser du i appen på tlf. f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, mk1 black limited said:

FPS ser du i appen på tlf. f.eks.

Har ikke klart å forsvart prisen på 100kr, så har ikke kjøpt appen.

 

Men fyrte igang webserver og der stemmer det du sier.. Bare 1 FPS, ja.

Det må da være noe instillinger i Blue Iris? For på streamen på siden til Nest. Så flyter det fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da ble det Nest Hello på meg. Installasjon gikk greit. Kjøpte ny ringetrafo og kastet den gamle ringeklokka. Blir bare varsling på mobil og Google home fra nå av, spent på om det holder. Som @JohnMartin erfarer, så summer trafoen ganske høyt. Kjøpte en relativt billig (eneste de hadde med riktig spening), fra Elektroinportøren  https://www.elektroimportoren.no/ringetrafo-8-24v/1615672/Product.html?Event=pathlist. Sikringsskapet står i kjellern og du hører den godt i samme rommet og selv i naborommene er den hørbar. Hjelper ikke at sikringsskapet er av gammel god blikkboks-modell som forsterker vibrasjonene. Får se hva jeg ender opp med å gjøre. Bytte den ut eller prøve å dempe den.

 

Ikke så mye erfaringer enda, har nettopp satt den opp. Alt fra 0.5 til 2-3 sekunder forsinkelse fra du trykker på knappen til varsel kommer på mobilen. Bildekvaliteten er som du ser på youtube, bra uten å være spektakulær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
22 hours ago, mk1 black limited said:

For ordens skyld får jeg oppdatere i denne tråden - etter ny versjon av Blue Iris og funn av RTMPS-linken i Nest-videosiden så har jeg nå 15fps fra Nest Hello, godt fornøyd. Hvis de nå bare kunne åpnet APIet sitt for å få varsel om når noen trykket på ringeklokka så...

Klarer ikke å finne ut hvordan man kan få tilgang til RTMPS. Har forsøkt å kikke på Nest home sidene, men finner kun den vanlige html/image strømmen som gir kun 1fps. Har Googlet det og virker som kanskje det ikke er tilgjengelig for alle? Kunne du vært en knupp og linket til hvor jeg kunne få dette inn med teskje? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, mk1 black limited said:

Står ganske greit forklart i første innlegg her:

 

https://ipcamtalk.com/threads/recording-nest-cameras-with-blue-iris.24180/

 

Si fra hvis du ikke får det til :) 

Bingo!

Av en eller annen grunn fant jeg ikke rtmps linken med å bruke developer view i chrome. Men med MS Edge fant jeg den med en gang. Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er selv elektriker og deler mitt oppsett her

 

Ringetrafo 8-24V
Cenika Modulær transformator
El-nummer: 16 156 72 

 

Ringeklokke
D230 KLANGKLOKKE BIG BEN 8V
El-nummer: 62 111 73

Den duringen dere snakker om forvinner ved å koble inn enheten på bildet under.

 

Har testet klokken med både 12v og 24v.. Funker like bra uanhengi av instilling :) 

common-final-wiring-chime.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 10/12/2018 at 15:40, Toonster said:

Noen som har et godt tips på trafo eller ny ringeklokke m/trafo som klarer å drifte Nest Hello?

 

Kjøpte denne: https://www.elektroimportoren.no/ringetrafo-8-24v/1615672/Product.html?Event=pathlist 

Spesifikasjonene er OK, men den durer litt. Endte opp med å sette den på en egen DIN skinne av plast, som igjen henger med en elastiske tau. Ellers ble hele sikringsskapet en forsterker for vibrasjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Låner denne tråden. 

 

Har nettopp fått meg Nest. Noen som vet hvilken kommandoer man sier til Google Home for å vise det på tv? 

 

På Arlo sitt babycall, sier jeg "Vis kamera på soverommet på tv". 

 

Her har jeg plassert Nest i rommet "inngang", funker ikke å si "Vis kamera på inngang på tv". Får bare opp youtube videoer! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.