Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med lys


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har gått over fra Futurehome til Home Assistant da jeg ble særs lei av alle tilbakemeldingen "ja, det kommer snart".

Trengte sårt muligheten for regelstyring blant annet, og gikk derfor over til hass.

 

Jeg har inkludert alle z-wave enhetene i secure mode, men fikk vite i ettertid at dette genererer mye trafikk på nettverket.

Problemet jeg har er om jeg toggler lys på, så skrur lyset seg på men toggelen på hass.io flytter seg tilbake til av igjen. Dette skjer med begge lysene, og de styres via Fibaro Wall plug. Kan dette være fordi de er inkludert i secure node og at trafikken er så stor at den ikke klarer å oppdatere riktig? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tukun skrev:

Problemet jeg har er om jeg toggler lys på, så skrur lyset seg på men toggelen på hass.io flytter seg tilbake til av igjen. Dette skjer med begge lysene, og de styres via Fibaro Wall plug. 

 

Kan være det kjente problemet med at de rapporterer "off", selv om de ikke er det:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tukun skrev:

@ZoRaC Takk for linken.

Det er meget merkelig fordi disse pluggene har virket 100% så lenge de var koblet til Futurehome. Problemet har oppstått etter at jeg gikk over til Home Assistant. 

 

 

Mener det var noen som løste det ved å fjerne assosiasjon mot sentralen for alle andre grupper enn gruppe 1.

Evt var det å legge til assosiasjon mot sentralen på gruppe 2? Husker ikke helt...

Kan det være problemet hos deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.