Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Koble NAS trådløst til router


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Qnap NAS som jeg ikke kan ha stående i umiddelbar nærhet til router. Jeg ønsker å plassere den i kjelleren og må derfor koble den til nettet trådløst. Hvilke metoder og produkter anbefales her? NAS blir hovedsaklig brukt som mediaserver og backup.

 

Har kikket litt på powerline, men har aldri prøvd dette før. Takk for tips!  :-)

 

Jeg ønsker å ha det slik:
Modem --> Router -->ethernet til powerline/annen løsning --> (kjeller) ethernet --> NAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trådløst og dermed merkbart treigere enn med kabel...  Og jeg har ikke funnet noen gode løsninger på det. Jeg hadde noen slike (husker ikke hvilken produsent, men de ligger i kjelleren så jeg kan sjekke). Problemet med dem var at de ikke var særlig dessverre...

 

Mulig man kan bruke en Raspberry Pi til det, men har ikke funnet noen pålitelige guider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan benytte en Netgear EX3700 wifi extender, jeg benytter en slik på et kamera i garasjen siden jeg ikke har fått lagt opp CAT6 kabel dit enda.

Jeg har deaktivert extender delen i min, siden jeg ikke ønsker at den oppretter et ekstra wifi nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.