Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Home Assistant


olsbor

Spørsmål

Jeg planlegger mitt nye system. Har bestilt Raspberry Pi 3 Model B+ Ettkortsdatamaskin oAeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter. 

 

Har fra før veldig mange smart plugger og dørlåser via Verisure, så jeg håper å kunne få integrert systemet mitt med Verisure på en måte. 

I tillegg har jeg en del smartplugger fra TP-Link. 

 

1. Vil det være smart å benytte Home Assistant og Hass.io? Vil jeg kunne styre få tilgang til Verisure "enkelt?".  

 

2. Ønsker gjerne også tips til bevegelsessensorer som jeg kan kjøpe, som passer til dette systemet.

 

3. Styring av 4 "soner" med led spotter. Har i dag 4 elko dimmere som styrer disse. Har dere et forslag til hvordan jeg kan få til å styre disse? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
10 minutter siden, geirra skrev:

1. https://www.home-assistant.io/components/verisure/

2. Aeotec Multisensor 6

3. Fibaro Dimmer2 

Takk for raskt svar! 

 

Vedrørende punkt 3.  

Hvordan fungerer Fibaro. Vil jeg kunne slå av dimmeren som vanlig i tillegg? Altså skru av lysene/dimme dem via Home assistant og så overstyre det ved å bruke dimmeren manuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 minutter siden, borgeolsen skrev:

Takk for raskt svar! 

 

Vedrørende punkt 3.  

Hvordan fungerer Fibaro. Vil jeg kunne slå av dimmeren som vanlig i tillegg? Altså skru av lysene/dimme dem via Home assistant og så overstyre det ved å bruke dimmeren manuelt? 

 

Uansett hvordan du snur å vender på det så må dagens dimmer byttes ut.

Vri dimmeren din byttes f.eks ut med en fibaro dimmer2 som kan kontrolleres via push knapper. 

 

Alt: Bytt til smarte pærer, men gir nok mer jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
11 minutter siden, geirra skrev:

 

Uansett hvordan du snur å vender på det så må dagens dimmer byttes ut.

Vri dimmeren din byttes f.eks ut med en fibaro dimmer2 som kan kontrolleres via push knapper. 

 

Alt: Bytt til smarte pærer, men gir nok mer jobb.

Ble litt klokere av å se denne. 

Jeg fjerner dagens dimmere og installerer Fibaro + setter vanlig 1-polte brytere hvor dimmere har stått.  


 

Endret av borgeolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minutt siden, geirra skrev:

Om det er led du dimmer så vil jeg anbefale å bruke både L & N på dimmeren om mulig.

 

Det er led spotter jeg skal dimme ja. Har L & N i boksen, så det er fullt mulig. Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.