Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

deCONZ og noen spørsmål


strips

Anbefalte innlegg

Lurer på å hoppe på deCONZ-vogna

 

Har noen Trådfrilamper og fjernkontroller i dag samt en dimmer-fjernkontroll sammen med en Trådfri-gateway.

 

  1. Virker som ConBee er bedre støttet enn RaspBee? Fordel at den kan flyttes fra maskin til maskin.
  2. Kan jeg bruke ConBee på en RaspberryPI på samme måte som RaspBee? Virker som JowiHue kobler til IP og port.
  3. Kan man ha flere fjernkontroller per gruppe?
  4. Kan lamper kan være i flere grupper?
  5. Er det noe funksjonalitet man mister (sammenlignet med Trådfri-gateway) utenom inkludering med remote?

 

_

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, strips skrev:

Virker som ConBee er bedre støttet enn RaspBee? Fordel at den kan flyttes fra maskin til maskin.

 

Mener det er samme hardware i forskjellig innpakning. Men USB er jo mer "universelt" og kan brukes på mer enn bare RPi.

 

1 time siden, strips skrev:

Kan jeg bruke ConBee på en RaspberryPI på samme måte som RaspBee? Virker som JowiHue kobler til IP og port.

 

Ja, det mener jeg skal funke helt fint.

 

1 time siden, strips skrev:

Kan man ha flere fjernkontroller per gruppe?

 

Du tenker på i deCONZ? Det har jeg ikke prøvd - har ingen fjernkontroller i gruppene, bruker fjernkontrollene som enheter i HomeSeer i stedet og trigger events basert på dem.

 

1 time siden, strips skrev:

Kan lamper kan være i flere grupper?

 

Ja.

 

1 time siden, strips skrev:

Er det noe funksjonalitet man mister (sammenlignet med Trådfri-gateway) utenom inkludering med remote?

 

Jeg har ikke savnet noen i hvertfall. :) Ikke fullt så enkelt å sette den fargen man ønsker på RGB-pæren via HS, men ellers funker ting som før (bare bedre!)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.