Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Motion Sensor fryst helt


Xytron

Anbefalte innlegg

Fibaro sin bevegelsessensor går på batteri. Den sover med mindre den faktisk skal sende noe (f.eks. bevegelsenotifikasjon). For å kommunisere med den må du vekke den. :)

 

Jeg tror det er snakk om å trykke tre ganger på knappen bak dekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har byttet batteri, resatt og prøvd mye forskjellig. Nå virker noe devicer mens andre ikke oppdaterer seg (veldig lenge siden i alle fall). Er det noen innstillinger som må gjøres for at sensoren skal fungere med både bevegelse, temperatur og lys? Nå fungerer bare bevegelse. Lys og temperatur oppdaterer seg aldri....

 

image.thumb.png.b473a67f381335faecaf3ca587d3bdaf.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Xytron se denne tråden, jeg har slitt med akkurat det samme som deg og har "gitt" opp denne og bestilt meg en annen sensor fra Devolo som har omtrent de samme egenskapene (motion, temp, lux). Det er 50% rabatt på den hos Dustin.no. Det som er snodig er at jeg har kun hatt problemer med Fibaro Motion Sensor når jeg bruker en Z-Wave controller med Z-Net (EU modell med UZB1 orginal fra Intin) selv om den står bare 20 cm fra kontrolleren. Når jeg flytter den til en kontroller som er en UZB1 dongle som er koblet direkte i USB-porten på pc hvor HomeSeer er installert ser det ut til å funke uansett hvilken avstand jeg har. Uansett som @Moskus skriver, det kan være dekning eller Z-wave kontrolleren din. Du kan også forsøke å resette hele Z-wave nettverket ditt om du ikke har alt for mange noder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å remove/exclude sensoren i HomeSeer. Aktiver ved å trykke B-knappen 3 ganger raskt. Resett Z-wave på sensoren:

Reset procedure erases the memory, including all information on the Z-Wave network and the main controller.
1. Open the cover.
2. Press and hold the B-button.
3. Wait for visual indicator to glow yellow (2nd menu position).
4. Release the B-button.
5. Click the B-button to confirm selection.
6. After few seconds the device will be reset, which is signalled with
the red, fading visual indicator colour

Deretter inkluder noden ved å bruke non-secure option. Se om det funker bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke der jeg fjerner noder. Gå til Plug-Ins | Z-Wave | Controller Management og velg din Controller. Deretter "Remove/Exclude a node".  Velg "Start", deretter trykker du "B" knappen på Fibaroen tre ganger raskt slik at den lyser blått. Deretter skal du få fjernet den.

 

2018-11-01 13_18_59-https___connected22.homeseer.com_ZWaveControllers.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere så har jeg slitt med denne sensoren for å få den til å fungere og har erfart det samme som deg at det "fryser" etter at den har blitt inkludert i HS. Jeg har nå fått den til å fungere (håper jeg) men da først etter å ha flyttet den til en annen Z-wave kontroller i går. Foreløpig ser det bedre ut men jeg vil la den stå i hvertfall en uke før jeg kan friskmelde den. Du kan jo hoppe på en Beta versjon av Z-wave plug-in for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv slitt med denne sensoren og tatt den ned pga WAF.
Min reagerte ikke alltid og motion stod høy og sluttet å reagere etter en tid.
Byttet batteri, ekskludert og inkludert osv men nei..

Synes også det tok for lang tid før lyset gikk på. Sjekket logg og ser ut som at det tar 1,5-2 sek før meldingen kom inn i HS, men eventet kjørte igang med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Hvis du går inn på Root og Z-wave tab'en, har den et nodenummer?

JA den hadde vel det, men husker ikke helt nå. Sletta den bare manuelt.

 

Ingen som har prøvd firmware update hvis det finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xytron skrev:

JA den hadde vel det, men husker ikke helt nå. Sletta den bare manuelt.

Hvis det er et nodenummer der så har du ikke fjernet den fra nettverket ditt. Og derfor har ikke HS fjernet devicene...

 

1 time siden, Xytron skrev:

Ingen som har prøvd firmware update hvis det finnes?

Du må ha en Fibaro Home Center 2 eller Lite for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.