Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea kontroller - Nå på Ikea Forus


olanordmann

Anbefalte innlegg

Ble en mindre der i går ?

 

Fikk ikke særlig hjelp av betjeningen men gikk derfra med et par nye 30w trafoer og en fjernkontroll som erstatning for mine gamle som bare hadde hel, halv og av muligheter. Da jeg kom ut i bilen søkte jeg opp HomeSeer og Trådfri og fant ut at jeg ikke hadde bruk for fjernkontrollen men måtte ha gateway i stedet. Gikk til returavdelingen for å kvitte meg med fjernkontrollen men der var så lang kø at jeg orket ikke å vente... Kjøpte gateway og da jeg kom hjem viste det seg at jeg måtte ha fjernkontrollen for å få trafoene på nett så litt flaks skal man jo også ha... Mulig jeg ikke trenger fjernkontrollen nå når trafoene er inne i systemet men den kostet nå bare 150...

 

Gikk greit å få det inn i HomeSeer når jeg bare skjønte hvilken kode jeg skulle legge inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SveinHa skrev:

Ble en mindre der i går ?

 

Fikk ikke særlig hjelp av betjeningen men gikk derfra med et par nye 30w trafoer og en fjernkontroll som erstatning for mine gamle som bare hadde hel, halv og av muligheter. Da jeg kom ut i bilen søkte jeg opp HomeSeer og Trådfri og fant ut at jeg ikke hadde bruk for fjernkontrollen men måtte ha gateway i stedet. Gikk til returavdelingen for å kvitte meg med fjernkontrollen men der var så lang kø at jeg orket ikke å vente... Kjøpte gateway og da jeg kom hjem viste det seg at jeg måtte ha fjernkontrollen for å få trafoene på nett så litt flaks skal man jo også ha... Mulig jeg ikke trenger fjernkontrollen nå når trafoene er inne i systemet men den kostet nå bare 150...

 

Gikk greit å få det inn i HomeSeer når jeg bare skjønte hvilken kode jeg skulle legge inn...

 

Satt akkurat å lurte på dette selv, så det du sier er at jeg trenger fjernkontrollen for å få pærene inn i systemet og gatewayen for å snakke med dem via homeseer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LEHoisveen skrev:

Satt akkurat å lurte på dette selv, så det du sier er at jeg trenger fjernkontrollen for å få pærene inn i systemet og gatewayen for å snakke med dem via homeseer? 

Det kommer an på om du skal bruke Ikea sin egen gateway (og TrådfriSeer) eller deCONZ.

 

Hvis du skal bruke Ikea sin gateway, så trenger du fjernkontrollen for å legge inn pærene, det er rett og slett ingen annen måte å gjøre det på.

Bruker du deCONZ så trenger du den ikke. Men deCONZ med HomeSeer kan lese trykking på knappene på fjernkontrollen, så den kan være praktisk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om du skal bruke Ikea sin egen gateway (og TrådfriSeer) eller deCONZ.
 
Hvis du skal bruke Ikea sin gateway, så trenger du fjernkontrollen for å legge inn pærene, det er rett og slett ingen annen måte å gjøre det på.
Bruker du deCONZ så trenger du den ikke. Men deCONZ med HomeSeer kan lese trykking på knappene på fjernkontrollen, så den kan være praktisk uansett.
Hvem anbefales?
Har både Gateway og fjernkontroll.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LEHoisveen skrev:

Installerte Trådfriseer og testet, jeg finner hub'en men den legger ikke til pærene. 

...

Noen som har vært borti lignende? 

 

Yupp, jeg blingsa også på det, la inn det store tydelige nummeret på baksiden av huben men det er Security Code med små skrift som skal brukes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, SveinHa skrev:

Yupp, jeg blingsa også på det, la inn det store tydelige nummeret på baksiden av huben men det er Security Code med små skrift som skal brukes ?

 

Ah. ja det stemmer vel, la inn det nummeret som sto med store tydelige bokstaver, da får jeg teste det når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.