Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID Lock 150 - Kan den erstatte/simulere en magnetsensor?


jpg

Anbefalte innlegg

Pusser opp huset, og skal ha KNX smarthus løsning, hvor jeg tenkte å integrere ID Lock 150 via HomeSeer.

Spørsmålet er om jeg i det hele tatt trenger magnet sensor i dørblad/karm nå som jeg har gått til innkjøp av ID Lock. Magnet sensor fordi jeg ønsker å vite om døren er åpen eller lukket.

 

Hvilke events/statuser får jeg, og kan disse i praksis erstatte behovet for en magnet sensor?

 

Kunne sikkert tatt utgangspunkt i om døren er låst/ulåst, men hvordan vet jeg om døren er lukket/åpen hvis automatisk låsing er deaktivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsen kan gi deg status på dette, men av det jeg kjenner til så er det bare FutureHome som klarer å tolke informasjonen riktig. HomeSeer klarer det ikke per dags dato. ID-lock har sagt de skal bistå HS med å få låsen riktig inn i systemet, men ville sendt ID-lock mail og spurt om status på dette. Si du ikke kjøper om det ikke kommer på plass snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.