Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MikroTik tips - There is an app for that


Lazarus

Anbefalte innlegg

Tips: Da ser det ut til at MikroTik kaster seg med i gjengen som har apper med adminstrasjonsgrensesnitt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mikrotik.android.tikapp

 

Virket greit det lille jeg har testet,  men som alltids med beta versjoner, den kan ha bugs.

 

Liten snutt fra Sesame Street som dette minnet meg på. ?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Tja, dette blir jo spennende. Winbox er greit nok, men selv webgrensesnittet (som nesten er prikk likt Winbox) er komplisert nok. Lurer på hvordan de skal klemme all funksjonaliteten inn i appen...

Ved å gjøre appen tilsvarende komplisert... ?

Per i dag så er appen en kopi av winbox med litt mindre funksjonalitet og et friskere grensesnitt. så ikke noen revolusjon, men kjekt å slippe å dra frem pc-en for å justere småting mens en ligger å trekker kabler på loftet.

 

Har testet den og den er OK til små justeringer som å lage en statisk IP og liknende. Men skal jeg jobbe med konfigurasjonen så kommer jeg til å benytte winbox inntil de endrer på appen.

Tenker de legger til filter muligheter på en del lister, det vil hjelpe betraktelig. Og så er det kanskje lov å håpe på et oversiktlig "Dashboard" som startbilde? ?

 

Spennende å se hva de finner på, men godt de i det minste ikke ligger på latsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei,
Jeg ønsker å bytte brannmur til en Mikrotik. Har noen av dere modell anbefallinger? Det jeg ser på er å montere i rack (1U) og hadde vært greit med PoE. Jeg ønsker ikke wifi på routen, den kommer til å stå i et skap.

 

Er det overkill med noe som denne?:

Mikrotik CRS328-24P-4S+RM Cloud Router Switch

Endret av ITDiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.